Jump to content

Eberspächer eller Webasto

Fru Jacobsen

Recommended Posts

Ja, hva er best. På første båten hadde vi Webasto. Den gikk prikkfritt så lenge vi hadde båten. Den neste gikk prikkfritt med Eber D2, så lenge vi hadde båten, over 10 år. Hulda har hatt Eber D4 problemfritt en del år nå. Min vurdering er at begge merkene holder høy kvalitet. Nærmeste serviceverksted vil for meg være utslagsgivende. 

Av egen erfaring så var jeg veldig fornøyd med webasto i de 2 forrige båten en 3,5 og 5 mener jeg det var.

nå har jeg en eber d-5 og en d-4 i den nye båten.

og foreløpig syntes jeg dem er mer effektive enn webastoen, selv Om jeg var fornøyd med dem også.

etter hva jeg har hørt så er vel deler til en eber en del billigere enn webasto sine om det skulle skje noe... aldri behøvd gjøre noe med dem så ikke sjekket selv.

men mange som også sverger til disse nyere kinavarmerene også nå, vet om ett par som har dem og er fornøyde med dem.

men som Hulda også nevner så kanskje serviceplasser kan ha innvirkning på valget?

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Har begge deler. Webasto 5000 (2006 mod) for innvendig varme og Eberspacher D5 (ca 2012)  i oppe cockpit. Begge montert i motorromet. Begge er 5kW og virker for meg rimelig identiske. Begge veldig .bra Vet ikke pris men hadde nok også seriøst vurdert kinavarmer i dag fordi disse tyske er så mye dyrere. Hvor vanskelig har det vært for kineserne å kopiere dette. Men jeg skal ikke starte en tråd om kinavarmere her. Mitt syn: Eber og Webasto er meget gode begge to.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...