Beckham Svart 4.April.2021 Del på Facebook Svart 4.April.2021 Hm, leste meg igjennom denne tråden da jeg skal kjøpe meg en Hydraulisk styring selv. Men ble jo ikke helt klok av dette da :) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 4.April.2021 Del på Facebook Svart 4.April.2021 (redigert) Beckham skrev for 8 timer siden: Hm, leste meg igjennom denne tråden da jeg skal kjøpe meg en Hydraulisk styring selv. Men ble jo ikke helt klok av dette da :) Hvilken motor har du? Jeg monterte denne styringa på en Honda BF90D i 2013 (byttet ut wirestyringa), og så byttet jeg til Mercury F115 i 2015. Valgte den bl.a. fordi hydraulikkslangene ikke beveger seg ved sving eller ligger i veien i motorbrønnen. Ser at de nå har utgaver med doble styrearmer, så blir det ekstra stabilt (nederste bilde). Hydrodrive Nordflex. Redigert 4.April.2021 av Teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Beckham Svart 2.Mai.2021 Del på Facebook Svart 2.Mai.2021 Takk for svar og fine bilder. Selv kjøpte jeg MULTIFLEX Hydraulisk Styring. Har en 90 hk Mercury på en Askeladden 505. Det ser ut til at skal fungere helt greit, men ser at den du har valgt ( med slanger som ikke rører på seg ) ser fin ut. Hadde lagt til et par lapper for denne, istedet for den jeg har kjøpt og montert om jeg hadde vist dette med slangene som rører på seg ved bruk. Litt irriterende når jeg monterte og fant vel ut en grei løsning . Men den du har valgt ser jeg er jo mye flottere med slangene bare stikkende ut av skroget og rett innpå motoren. Mine måtte jeg legge i en bue foran motoren. Men det fungerer helt greit. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 2.Mai.2021 Del på Facebook Svart 2.Mai.2021 Erfaringsmessig er slike hydraulikkslanger utsatt for en del skader når de ligger i store buer i motorbrønnen. Ofte når motor tiltes opp og de kommer i klem eller knekker. Og er det noe man ikke vil ha skade på så er det jo styringa. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.