Jump to content

Båt med innvendig soveplass til 5?

Egor

Recommended Posts

Den berømte trefotssyken traff oss også. Vi er på utkikk etter en større båt som har adskilte soveplasser - altså en hovedcabin og to stikkcabiner.

Helst ikke for stor og ikke for dyr (budsjett 700'-990'). Kan gjerne være litt gubbete men ikke for gammel - fra 95- og nyere.

To motorer er også et ønske, men ikke et absolutt krav.

Det er ikke så lett å søke etter disse kriteriene på finn så vi ønsker noen navn og modeller å gå etter.

Scand baltic har 2 lugarer pluss stikk køye og  kan i lagge ned spisegruppa og legge 2 barn der. 

God båt i sjøen og bør være godt innenfor budsjett på en 2004 til 2008 modell gjerne enda nyere. Ofte levert med yanmar 290 motor og med 1 fast aksel. Teoretisk toppfart på 26knopp reel marsj er ca 19-20knopp. Mye båt for pengene. Må nevne at spiseplass/tegne/aktivitetsplass for barna nede og sittegruppe oppe er topp! Alternativ en skilsø 33 sport. Litt mer moderne, og båten blir dyrere men noe finere å se til, mindre klatring og dlr ut til badeplatform. Ikke spisebord nede. Vi er på 3. Sesongen med baltic, har barn på snart 8, 6 og 2år. I balticen er det litt klatring, ned frem og ned bak ( styr med minsten) men båten er eller veldig grei å farte rundt på for liten å stor. Gode dolbord, godt rekkverk og badeplatform med badestige og mjligheter for jolle på daviter/snappdaviter.

Viksund 350 St. Cruz.

Ble levert med både en og to motorer. Produsert mellom (ca) 1990 og 2000. Jeg ser ingen på Finn for øyeblikket, og min (96 modell) er ikke til salgs. Men de siste jeg har sett har ligget innenfor ditt budsjett. 

Vår båt har hovedlugar forut, stikklugar på styrbord side, under førerplass, og lukket lugar med køyesenger på babord side. Det er opplegg for dør til stikklugaren også. Jeg fikk med døren, men den har aldri vært montert. Så her har vi forheng.

Redigert av Key Freak (see edit history)

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

• 4 måneder senere...

Hva med Inter 9300? Da har du 5faste køyeplasser. 3 i akterlugar og to i midtlugar. Kan også ligge to i sofa i front om man senker bordet.

Fast bysse der man slipper å løfte opp stol etc.

Test av 9300: http://www.batmagasinet.no/bladarkivet/test-inter-9300

Test av 9000:

http://www.batmagasinet.no/bladarkivet/test-inter-9000

Redigert av jørn (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...