Jump to content

Erfaring med Standard Horizon 870E, nå 890E

Seilbåttt

Recommended Posts

Jeg har 870 og har vært fornøyd med den har brukt det som eneste vhf i min seilbåt. Har opplevd at dsc ikke fungerer i enkelt områder. Det har vel mer med lav antenne og dekningen spesielt rett utenfor Horten-Breiangen

Jeg har også 870E fornøyd med den, selvom det ikke e rlike bra dekning som en med sikkelig antenne. For min bruk synes jeg den er ok. Hva er nytt på 890?

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

-morten- skrev 31 minutter siden:

Jeg har også 870E fornøyd med den, selvom det ikke e rlike bra dekning som en med sikkelig antenne. For min bruk synes jeg den er ok. Hva er nytt på 890?

Den har FM-radio... løp og kjøp :giggle:

Den har også mulighet for kryptert samband i grupper. Neppe verdt en oppgradering.

Edit: for å svare på trådstarter: jeg har den og har god erfaring med den. Det er vel en av de mest brukte modellene.

Edited by jotto (see edit history)
Seilbåttt skrev for 1 time siden:

Noen som har erfaring med Standard Horizon 870E? Er kommet i oppgradert utgave 890E.

Jeg kjøpte 890E for en mnd siden.

La inn MMSI (sett 8 foran, slett siste 0 hvis du har MMSI for moderskipet), det gikk greit. Menyene på skjermen er ikke helt intuitive, men jeg skal ike bruke den til GPS, så det går bra fo rmitt bruk.

MEN... du kan ikke plugge ladeledning rett i apparatet, du må plugge i vegg-braketten, og VHF'en lader når den står der. Det passer meg dårlig, da jeg har den med fra båt til båt, så jeg må ikke legge igjen den braketten noe sted. Det vet jeg kommer til å skje... 

Edited by Code0 (see edit history)
Code0 skrev 1 time siden:

Jeg kjøpte 890E for en mnd siden.

La inn MMSI (sett 8 foran, slett siste 0 hvis du har MMSI for moderskipet), det gikk greit. Menyene på skjermen er ikke helt intuitive, men jeg skal ike bruke den til GPS, så det går bra fo rmitt bruk.

MEN... du kan ikke plugge ladeledning rett i apparatet, du må plugge i vegg-braketten, og VHF'en lader når den står der. Det passer meg dårlig, da jeg har den med fra båt til båt, så jeg må ikke legge igjen den braketten noe sted. Det vet jeg kommer til å skje... 

Jeg har min ladebrakett fastmontert på konsollet på båten og koblet til 12V-anlegget på innsiden. Dermed trenger jeg aldri å tenke på lading. Man får kjøpt løse braketter slik at man kan lade hjemme og i flere båter.

2018-06-30 17.16.44.jpg

fors1 skrev 1 time siden:

Kan forøvrig nevnes at 890e er på helgetilbud til kr 2300 denne helgen hos maritim.

Har ikke denne selv, men HX300. Den har USB lading og kabelen plugges rett i apparatet, men har ikke GPS og distress-knapp. Fin og klar lyd og enkel å betjene. Virker solid og velbygget. Om dette er standarden for Standard Horizons håndholdte VHF-radioer er det gode greier.

890e er som fors1 sier på tilbud i helgen.

sh.PNG

Edited by Jannmar (see edit history)