kjello1 Startet 15.Mars.2019 Del på Facebook Startet 15.Mars.2019 Hei Ser på «ny» båt, flere av de har KAD300 motor, noe som jeg må være spesielt obs på der? Dette er en litt elder motor, gått rundt 1000 timer. Skjønner at tidligere vedlikehold er viktig, men er det noen kjente feil med denne typen motor? Sitér dette innlegget Link to post
cmb Svart 15.Mars.2019 Del på Facebook Svart 15.Mars.2019 KAD 300 er en veldig bra motor. Dyser er på høy tid og sjekke hvis ikke gjort siden 500 timer. Ventil klaring vippearmer justeres/sjekkes hver 2-300 timer. Høytrykk pumpe har tendens til og bli slitt hvis bruk av dårlig diesel= mindre hk. Rens kjølere. Mvh cmb Sitér dette innlegget Link to post
Gulborg Svart 16.Mars.2019 Del på Facebook Svart 16.Mars.2019 Det er vel heller mere problemer med drevet dpg på kad 300. Sitér dette innlegget Link to post
Henrich Svart 20.Mars.2019 Del på Facebook Svart 20.Mars.2019 Hvis den girer mykt og fint er kon som er slitt, skal dunke i gir. Riktig olje er ekstremt viktig. Jeg satt på vannkjøler på mitt dpg drev. Da ble ikke olja svart ila sesongen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.