niram Posted March 17, 2019 Share Posted March 17, 2019 (edited) Hei, Kjøpte båt i fjor, rana 530 med nevnte motor (06 modell, firetakt bf40). Dette er min første og er dermed som nybegynner å regne :) det er en 06 modell, og i dagens YouTube-verden ønsker jeg å ta service selv. Sparte penger og ny kunnskap er bonus. Hva trenger jeg egentlig å gjøre hver vår eller høst på en slik motor? Båten går på mjøsa og vil ikke utsettes for saltvann. Ting jeg vet om: - bytte motorolje og oljefilter - bytte girolje - evt tennplugger - smøre opp smørepunkter med fett Skal man bytte bensinfilter og, eller? Hva med reg.reim? Andre ting? Tar også veldig gjerne imot tips til hvor jeg skal handle nødvendig utstyr (oljer osv). Kjøper gjerne originalt om det er et "must". Erfaringer tas imot med takk :) gleder meg til sesongen! Edited March 17, 2019 by niram (see edit history) Quote Link to post
Sørlandet2 Posted March 17, 2019 Share Posted March 17, 2019 Noen tips her. Fin fyr, mange tips. Han har å en video på å bytte registerreim på Honda. Quote Link to post
Taskeladden Posted March 17, 2019 Share Posted March 17, 2019 Husk og sjekke/ bytte sink også:) Dette får du til! Masse kroner å spare i fremtiden på å lære seg dette selv ? Lykke til! Quote A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Recommended Posts