Jump to content

Færdern 2019

Framtia

Recommended Posts

Det ene året det ikke er norgescup jolleseiling så er jeg desverre på jobb! Har ikke fått prøvd nyløypen til Tønsberg så det hadde jo vært artig.

Heldigvis har det blitt bedre tid til å seile selv nå som begge ungene er blitt selvstendige i optimistjollen.  Riggen er blitt bra den og båten går minst like bra som før selv om mannskapet mitt er spredd for alle vinder for tiden. Men jeg tar det jo som et godt tegn at de fortsatt ønsker å komme tilbake å seile Zephyr igjen!

Nå er det hjem fra Barentshavet på mandag og båtpuss. Satser på å få båten ut fort! I påsken blir det Jolleseiling for begge ungene på Gardasjøen i Italia. I fjor hadde de rundt 40-50 timer på vannet der! Det er ikke så værst å være jollepappa heller!

• 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Nah, jeg foretrekker å vinne uten egeninnsats. Men det aller, aller beste er å slå de pompøse vindsekkene ved en komplett tilfeldighet. At vinden døde på riktig tidspunkt og at de ligger der med all sin karbonfiber, grib-filer og mylarmembraner og blir slått på lys av en familie i en maxi. Det er Færdern på sitt beste 

Framtia skrev On ‎16‎.‎05‎.‎2019 at 10.58:

Det kan du si, men det er ikke en eneste turkatamaran ala FP eller Lagoon som deltar?

flerskrog_færdern.JPG

Nei, 

Det har nok sammenheng med hvilke folk som eier sånne båter. Og det faktum at spredningen i måletall blir så stor at det ikke blir en reell regatta. Som å sette en bavaria 30 i samme klasse som en landmark 43. Og i tillegg så starter de helt sist som gjør at de sakteste turkatamaranene ikke har en reell mulighet til å komme seg ut av indre Oslofjord før nattestilla. Med mindre det blåser kjetting, da.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...