Kenneth82 Startet 18.Mars.2019 Del på Facebook Startet 18.Mars.2019 To uker i juli skal vi ha båtferie på sørlandet. Men jeg ønsker å seile båten ned en uke eller to i forkant, slik at familien slipper Jærens rev og en ren transportetappe på vel 100 nm før ferien starter. Da får jeg meg en hyggelig guttetur ned Så: Hvor kan jeg legge båten en uke eller to, trygt og rimelig? Ser for meg at ferien kan starte fra området rundt Sprangereidkanalen eller sørover. (Båten er Elan Impression 384, 1,7 meter dyb og 17 meter høy mtp begrensninger) Sitér dette innlegget Link to post
brs Svart 18.Mars.2019 Del på Facebook Svart 18.Mars.2019 Hei. Prøv Båly eller kanskje Farsund. Takk for hyggelig drøs og kaffien vi fikk i Sandnes i fjor av deg. Sitér dette innlegget Link to post
svendmb Svart 18.Mars.2019 Del på Facebook Svart 18.Mars.2019 Da ville jeg lagt den i Flekkefjord. Første døgn gratis, deretter 50 kr døgn. Gjestebrygga er midt i sentrum... Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 18.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mars.2019 Takk for gode tips - Flekkefjord var ikke dumt priset! Liten verden @brs - takk i lige så! Kaffen er alltid klar Sitér dette innlegget Link to post
tomcat Svart 18.Mars.2019 Del på Facebook Svart 18.Mars.2019 Mandal er ikke galt priset hvis du kontakter dem + at det ikke er midt i skoleferien. Kjenner også folk som har brukt Åros (med litt pruting) Sitér dette innlegget Link to post
Andresh Svart 18.Mars.2019 Del på Facebook Svart 18.Mars.2019 (redigert) Har mange ganger gått båten ned ca helgen før ferien starter. Legger den som regel i Mandal. Ikke billigst men føles trygt og godt å ha den liggende der. Vi gjør det slik for å få en flying start på sørlandsferien og slippe faren for å måtte vente på været. Tar bilen til Mandal når ferien starter og der står den til vi er tilbake etter 4 uker slaraffenliv på sjøen ? Kjekt med guttetur også! ?? Redigert 18.Mars.2019 av Andresh (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 18.Mars.2019 Del på Facebook Svart 18.Mars.2019 Det er en veldig god ide, @Kenneth82. Vi gjorde det samme for to år siden, men benyttet oss av plass hos en slektning i Lillesand. En lun plass der vi kastet anker bak og fortøyde med langt tau til et tre foran. Hadde ikke nølt med å gjøre det igjen. Slipper helt å tenke på værmeldinger for Jæren og Lista og kan bare starte rett i feriemodus uten transportetappen. Er forresten ikke mye som ligger sør for Spangereidkanalen. Regner med at du mener øst for dette. Tips til steder har du fått. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 19.Mars.2019 Del på Facebook Svart 19.Mars.2019 Da setter jeg på kaffien i Arendal. Litt langt øst for å legge igjen båten, men kaffi må vi få til Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Kenneth82 Svart 19.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mars.2019 Øst er nok mer korrekt @tilplan Sett på kaffen @Bjørn Løvjomås - vi fikk aldri tid til det i Sandnes sist.. Arendal er kanskje litt langt øst for hvor vi legger ruten i år, men aldri si aldri.. Fruen har slekt i byen, så plutselig er vi der! Sitér dette innlegget Link to post
Astridhj Svart 19.Mars.2019 Del på Facebook Svart 19.Mars.2019 Vi har tidligere lagt igjen båten i Farsund i en mnd da Steini reiste offshore. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 19.Mars.2019 Del på Facebook Svart 19.Mars.2019 Kenneth82 skrev 21 minutter siden: Arendal er kanskje litt langt øst for hvor vi legger ruten i år Neida, det er bare å legge ruta hit. Du må ha med barna til Merdø kan du skjønne.. fantastisk ankringsted. Med mye folk og god mat,og øl Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Sollux Svart 19.Mars.2019 Del på Facebook Svart 19.Mars.2019 Skjønner ikke hvorfor noen har mandal og flekkefjord som forslag. Mannen ville jo til sørlandet, ikke sør vestlandet ? Sitér dette innlegget Link to post
Fuglen Svart 20.Mars.2019 Del på Facebook Svart 20.Mars.2019 Det er da sørlandsbyer begge to. Og i mellom har vi Farsund. Var vel Wilhelm Krag som definerte sørlandet, etter det jeg husker fra skolen i sin tid. Flekkefjord til Risør. Sitér dette innlegget Link to post
atlep Svart 20.Mars.2019 Del på Facebook Svart 20.Mars.2019 Kommer jo ikke mer Sørlandet enn Mandal. Trygt og godt i Mandal. Kan ligge i elvemunningen og ha noen rolige timer før turen.?? Er nok litt partisk, men hadde jeg følt det var bedre i f.eks, søgne hadde jeg ikke vært redd for å sagt det ? sentral havn og mulighet til å kjøre lange strekk selv med litt sjø utaskjærs. God tur ?? Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 21.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2019 Takk for gode tips - jeg tror vi lander på enten Båly eller Mandal - trygge og gode havner, og kort vei til neste uthavn uten å måtte reise utaskjærs som første tur for frue og unger. Sitér dette innlegget Link to post
Fuglen Svart 22.Mars.2019 Del på Facebook Svart 22.Mars.2019 Kan ha i bakhodet båttrekket over Listeid. Da er Flekkefjord fort et alternativ. Og er man under 4,5 meter høy (hvis jeg ikke husker feil), kan man gå Spangereidkanalen. Dvs. Innaskjærs, man slipper å gå rundt Lista og Neset. http://www.sorlandskysten.no/no/omraade/baattrekk/index.html Men ved nærmere ettersyn, ser jeg at det står seilbåt, 36-40 fot på deg Kenneth82, da ryker nok dette alternativet Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 22.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mars.2019 Tanken er uansett god @Fuglen - takk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.