ne.andersson Startet 19.Mars.2019 Del på Facebook Startet 19.Mars.2019 Hei, i morgen skal jeg kjøpe 4 stk nye bly/syre batterier til min forbruksbank. Usikker på om denne informasjonen er relevant men likevel: Jeg har en Maxi 95 med en D1-30 motor med det jeg tror er en 115amp generator. Jeg skal montere 200w solceller med mppt regulator nå i uken. Jeg har gjort litt kartlegginger og jeg antar at jeg fortsatt får mest mulig ah for pengene ved å kjøpe 4 stk. 65-75ah batterier til ca 1000kr stk. Eller tar jeg feil? Noen som har en modell å rekommandere? Vurderer disse https://www.seasea.no/batteri-varta-marin-75ah https://www.maritim.no/maritim-marinebatteri https://www.biltema.no/bil---mc/bilbatterier/bilbatterier/vedlikeholdsfrie-batterier-2000019356 (marine SMF) Man får jo mest ah for pengene hos biltema... /Erik Sitér dette innlegget Link to post
Stekepanne Svart 19.Mars.2019 Del på Facebook Svart 19.Mars.2019 Jeg kommer til å kjøpe Biltema SMF før sommeren. Noen grunn til at du vil ha 4 små kontra 2 større? Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 19.Mars.2019 Del på Facebook Svart 19.Mars.2019 (redigert) Jeg har heldigvis en seriøs batteriforhandler her i byen slik at jeg kan få kjøpt kjente batterimerker til BT pris....i vetfall så godt som. Redigert 19.Mars.2019 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ne.andersson Svart 19.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mars.2019 (redigert) Tror det blir biltema smf for meg også til sist. Grunnen til valget om flere små er plassmangel hvor dem skal plasseres. (Er mulig det går an å benytte 2 små og 1 stort, må måle litt på det) Ingen som har noe å si om disse BT batteriene? Redigert 19.Mars.2019 av ne.andersson (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Stekepanne Svart 19.Mars.2019 Del på Facebook Svart 19.Mars.2019 Jeg spurte om det samme for kort tid siden, og fikk svar om at Biltema er billig og bra. Jeg satser på at det stemmer :) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Thostr Svart 19.Mars.2019 Del på Facebook Svart 19.Mars.2019 Jeg har Biltema sølv/kalsium-batterier, datert 2016. De forsvinner ut nå i sommer, og det kommer neppe nye BT-batterier ombord. Merkelig ladeprofil og dårlig kapasitet, finnes en annen tråd om dem her på båtplassen. Sitér dette innlegget Link to post
ne.andersson Svart 19.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mars.2019 Riktig - hva er forskjellen på sølv/kalsium og SMF batteriene rent teknisk? Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 19.Mars.2019 Del på Facebook Svart 19.Mars.2019 Sølv/kalsium krever høyere ladespenning hvis jeg ikke husker feil. Bilen min skal ha slike. Sitér dette innlegget Link to post
ne.andersson Svart 24.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mars.2019 Var/er 20% på alt av sortiment hos maritim i helgen så ble 3 stk 74AH og 1 stk 110AH batterier i helgen, nå skal det vel godt gjøres å gå tom håper jeg Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.