Jump to content

Restaurering av skibsplast 15ht!


Troutman

Recommended Posts

Så begynte jeg å merke at det rant vann fra kjølen. Ikke så mye, men valgte å tippe den over på en madrass og ta en skikk på det. Der var nok lurt. Hadde nok vært skade der før som ikke hadde blitt fikset bra. 

 

Blandet en blanding med epoxy og smurte på, så skulle jeg begynne med glassfiberen. Det var et ikke morsomt, ville ikke feste i det hele tatt. 

 

Men fant ut at man kan bruke polyester i steden. Neste dag så var det bare å pusse bort epoxyen igjen, så smøre på polyester. Og det gikk som en drøm! Glassfiberen festet seg uten problemer!☺️

32A64D9D-77FB-4DC0-95FD-3627F73FCCA3.jpeg

Redigert av Troutman (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Så her er hvor langt jeg har kommet til nå! Nå mangler det kun og lage bordplaten, sy puter, sette på kalesjen. Og få gjemmet meste parten av ledningene oppunder styre? 

ble båtstoler fra jula, og plater. Med vippbar funksjon så jeg kan ha lagringsplass under. Hadde tenkt en annen løsning, men ga det opp, ble alt for vanskelig å lage.

 

satser på å bli ferdig denne uken. Bilde kommer om noen er interesserte??

 

har jobbet ca hver dag (etter skole) i seks uker nå.

 

mangler også å vaske flyteplatene, og feste platen som sitter forran styre, mot dekk.

58CFA235-C988-4BD4-A9FF-64420861C68F.jpeg

7B9B5DCA-3E52-4453-AD50-8EDEECCDA8AA.jpeg

043E77A0-932D-463E-8532-A82D8E936E7C.jpeg

1734C7B4-C4F5-4D2E-89D4-E02F37EFAE21.jpeg

2F98DC5C-BA1D-4E6A-88B0-DD95BCE9AE5B.jpeg

Redigert av Troutman (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Kjempebra jobba :-)  Jeg har en lik båt, liggende på hytta til Muttern, som også er et prosjekt. Ble inspirert nå :-)

1. Jeg ble litt usikker på lang eller kort stamme, da jeg målte akterspeilet til 52cm fra v-bunn til toppen av kanten der hvor henger påhengeren ?
Og den eldgamle Evinrude 35 langstamma, jeg har stående, måler 56cm ned til plata over propellen.

Og en like gammel Evinrude 25HK måler 45cm ned til plata.

 

2. Jeg mangler de veggplatene, noen som har tips på noe rimelig å bruke der ?

 

3. Jeg må som deg lage nye finerplater til benkene. Hvordan går/gikk du fram her, lagde kanskje papp-maler først ?

Link to post
Share on other sites

opus skrev for 16 timer siden:

Kjempebra jobba :-)  Jeg har en lik båt, liggende på hytta til Muttern, som også er et prosjekt. Ble inspirert nå :-)

1. Jeg ble litt usikker på lang eller kort stamme, da jeg målte akterspeilet til 52cm fra v-bunn til toppen av kanten der hvor henger påhengeren ?
Og den eldgamle Evinrude 35 langstamma, jeg har stående, måler 56cm ned til plata over propellen.

Og en like gammel Evinrude 25HK måler 45cm ned til plata.

 

2. Jeg mangler de veggplatene, noen som har tips på noe rimelig å bruke der ?

 

3. Jeg må som deg lage nye finerplater til benkene. Hvordan går/gikk du fram her, lagde kanskje papp-maler først ?

Takk takk? må nok ha langstammet motor ja!  Tror kanskje skibsplast har de platene? Send dem evt en melding:)

 

for å lage benkene så brukte jeg en tynn kryssfiner for å lage mal, deretter så var det å kjøpe vannfaste finerplater å skjære dem til. Satt også først inn en liten plate, så festet jeg den store platen  på den igjen via hengsler  for å fa en vippe funksjon til lagringsplass under dem:) kan sende et bilde til deg i morgen evt om du ønsker det:)

 

Link to post
Share on other sites

Dette ble kjempefint @Troutman hadde selv en sportsmaster 15 HT for noen år siden og den gikk som et olja lyn med 50 hk Yamaha på hekken. To takter da vel og merke ?

Hvis du skal bruke den til trolling er dette helt rett motor. Grattis med flott båt

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

 

 

Link to post
Share on other sites

Fyrlykten skrev for 10 timer siden:

Dette ble kjempefint @Troutman hadde selv en sportsmaster 15 HT for noen år siden og den gikk som et olja lyn med 50 hk Yamaha på hekken. To takter da vel og merke ?

Hvis du skal bruke den til trolling er dette helt rett motor. Grattis med flott båt

Tusen takk!? syns selv det blir ganske bra! Men er fortsatt litt småting igjen for å bli helt ferdig!? måtte gå for en 4t med innsprøytning, går litt bedre på tomgang. Er også Suzuki som er en av de beste motorene til trolling.:)

Link to post
Share on other sites

Helt enig. Til trolling er nok en 4 takter det beste

To takteren min gikk fort sur ved dorging. Det likte han ikke 

 

Lykke til videre med prosjektet ditt

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

 

 

Link to post
Share on other sites

Fyrlykten skrev On 24.3.2019 at 12.50:

Helt enig. Til trolling er nok en 4 takter det beste

To takteren min gikk fort sur ved dorging. Det likte han ikke 

 

Lykke til videre med prosjektet ditt

Jo takk takk, jepp det som er problemet på 2takt når dem går for lenge på tomgang.?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...