Jump to content

KAD43 - forbruk


Divemaster

Recommended Posts

Leter etter datablad og forbruksgraf for en KAD43 ...

 

Volvo har datablad på internet, men ingen forbruksgraf eller hk uttak ved gitt turtall....

 

Noen med informasjon om hvor jeg kan finne dette ?

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Leter etter datablad og forbruksgraf for en KAD43 ...

Volvo har datablad på internet, men ingen forbruksgraf eller hk uttak ved gitt turtall....

Noen med informasjon om hvor jeg kan finne dette ?

<{POST_SNAPBACK}>

Bruk 0,2l/hk/t så treffer du forbløffende riktig. Eks. benytter du 200 hk av dine tilgjengelige 220 eller 230 hk vil du benytte 200*0,2 = 40l/time

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Bruk 0,2l/hk/t så treffer du forbløffende riktig. Eks. benytter du 200 hk av dine tilgjengelige 220 eller 230 hk vil du benytte 200*0,2 = 40l/time

<{POST_SNAPBACK}>

Yup ... vet det ... Bruker faktisk 0,22g per KW time og mellom 0,86, og 0,89 for egenvekt på dieselen som brukes .. (avhengig hvor du fyller her borte).

Det som jeg var ute etter for en kolega var egentlig propellbelastning ved gitt turtall, som beregning av mest økonomisk fart for båten hans. Volvo gir som regel disse ut i dokumentasjonen deres, men er desverre ikke tilgjengelig på internettsidene for KAD43 maskinen.

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...