Martin Fisher Startet 24.Mars.2019 Del på Facebook Startet 24.Mars.2019 Har en Suzuki 50, 4 takt. Når jeg nå skulle ta den i bruk har jeg problemer med at den varsler for overoppheting. Har kun hatt klokker på den hjemme i gården, da jeg skulle prøvekjøre etter å ha byttet impeller, termostat osv. Grunnen er nok noe problemer med kjølevannet, uten at jeg klarer å finne ut hva. Det jeg kan se er at kjølevannet kommer i ca 3 min og spruter jevnt, deretter avtar det for å forsvinne helt, og det kan komme å gå etter det. Da varsler følgelig systemet for temp. Jeg har hatt opp alt på nytt, sjekka impeller, termostat og brukt en tynn ståltråd der vannet kommer ut. Kan ikke se noe sted at det har grodd, moterenhar gått 180 timer og blir lagret på land. Har lest i induksjonsboka uten å finne ut noe mer. Noe som kan bidra noe her tro, vært borti lignede, tips ...? Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 25.Mars.2019 Del på Facebook Svart 25.Mars.2019 IOM at den stopper kjøling når den blir varm så kan det tyde på at det er tett et sted etter termostaten. Må jo nesten se på tegninger men systemrens kan jo være verdt å prøve... Hadde en Johnson engang som hadde samme symtom. Da var det feilmontert kjølerør opp i blokken. Men hvorfor DEN gav kjølestråle først for så å koke var et mysterium.. Ville tatt ned kjølerøret og sjekket der og skiftet O-ring(er). Blir jo straks litt mer arbeid.... Sitér dette innlegget Link to post
Martin Fisher Svart 25.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2019 Oki skjønner... tror jeg prøver en systemrens først.... kan vel ikke skade. Jeg fjernet litt avleiringer når jeg byttet termostat og anodenepå blokka, mulig noe av dette har tatt veien inn i kjølesystemet Sitér dette innlegget Link to post
svebe Svart 25.Mars.2019 Del på Facebook Svart 25.Mars.2019 Ta inn termostat, se om den åpner i varmt vann. Sitér dette innlegget Link to post
Martin Fisher Svart 25.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2019 Skal gjøre det, om den ikke åpner så er den ødelagt regner jeg med... litt rart den er i tilfelle ny... Sitér dette innlegget Link to post
TonyP Svart 25.Mars.2019 Del på Facebook Svart 25.Mars.2019 Jeg kom til å tenke på denne jeg så for en liten tid til bake... ikke samme motor men mulig de har gjort noe likt der har de gjort de vanligste steg for å finn overheat issue men måtte dypere.. Sitér dette innlegget Link to post
Martin Fisher Svart 25.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2019 Flotters, før prøve litt her.. takk for tips Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 25.Mars.2019 Del på Facebook Svart 25.Mars.2019 Videoen var jo kanskje et tips, men trådstarter har jo problem med at kjølestrålen forsvinner etter noen minutter(om jeg har forstått riktig). Dette har trolig ikke noe med sensor å gjøre.... Sitér dette innlegget Link to post
Martin Fisher Svart 25.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2019 jerognal skrev 16 minutter siden: Videoen var jo kanskje et tips, men trådstarter har jo problem med at kjølestrålen forsvinner etter noen minutter(om jeg har forstått riktig). Dette har trolig ikke noe med sensor å gjøre.... Ja den forsvinner, dvs nå kommer den ikke i hele tatt. Har sjekket termostat og den er helt fin. Jeg harfunnet ut at vannet ikkenår termostaten i det hele tatt. Det pumper bare luft i slangen og kommer ikke vann.... Sitér dette innlegget Link to post
Martin Fisher Svart 25.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2019 (redigert) Årsak funnet: var meget enkelt når jeg først fant det, den sugde inn falsk luft. Pakningen som sitter på kjølerøret overgang gearhus/undervannshus hadde ikke entret ordentlig og blitt dyttet litt oppover. Alt bra nå, takk for alle gode tips Redigert 25.Mars.2019 av Martin Fisher (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 25.Mars.2019 Del på Facebook Svart 25.Mars.2019 Kjekt det ordna seg.... Sitér dette innlegget Link to post
Martin Fisher Svart 25.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2019 jerognal skrev for 3 timer siden: Kjekt det ordna seg.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.