Jump to content

Suzuki DF 50, 2008 mod varsler for overoppheting

Martin Fisher

Recommended Posts

Har en Suzuki 50,  4 takt. Når jeg nå skulle ta den i bruk har jeg problemer med at den varsler for overoppheting. Har kun hatt klokker på den hjemme i gården, da jeg skulle prøvekjøre etter å ha byttet impeller, termostat osv.

Grunnen er nok noe problemer med kjølevannet, uten at jeg klarer å finne ut hva. Det jeg kan se er at kjølevannet kommer i ca 3 min og spruter jevnt, deretter avtar det for å forsvinne helt, og det kan komme å gå etter det. Da varsler følgelig systemet for temp.

Jeg har hatt opp alt på nytt, sjekka impeller, termostat og brukt en tynn ståltråd der vannet kommer ut. Kan ikke se noe sted at det har grodd, moterenhar gått 180 timer og blir lagret på land.

Har lest i induksjonsboka uten å finne ut noe mer.

Noe som kan bidra noe her tro, vært borti lignede, tips ...?:nonod:

IOM at den stopper kjøling når den blir varm så kan det tyde på at det er tett et sted etter termostaten. Må jo nesten se på tegninger men systemrens kan jo være verdt å prøve... 

Hadde en Johnson engang som hadde samme symtom. Da var det feilmontert kjølerør opp i blokken. Men hvorfor DEN gav kjølestråle først for så å koke var et mysterium.. Ville tatt ned kjølerøret og sjekket der og skiftet O-ring(er). Blir jo straks litt mer arbeid.... 

jerognal skrev 16 minutter siden:

Videoen var jo kanskje et tips, men trådstarter har jo problem med at kjølestrålen forsvinner etter noen minutter(om jeg har forstått riktig). Dette har trolig ikke noe med sensor å gjøre....

Ja den forsvinner, dvs nå kommer den ikke i hele tatt. Har sjekket termostat og den er helt fin. Jeg harfunnet ut at vannet ikkenår termostaten i det hele tatt. Det pumper bare luft i slangen og kommer ikke vann....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...