Jump to content

Hvor kjøpe skrogtrekk av god kvalitet?

MorganX

Recommended Posts

Lurte på hvor man kan kjøpe skai skrogtrekk av god kvalitet. Var å kjøpte Maritim sitt skrogtrekk  på fredag siden jeg hadde kjøpt fra de i 2015 og da var kvaliteten bra.

Det viser seg at skrogtrekket de fører nå kan du rive i stykker som om det var papir og er lett å få skade på i overflaten, dette kunne man ikke før. Det Maritim fører nå er ikke verdt pengen og er bare søppel. Skal man strekke det litt rundt svinger river du det bare i stykker. Derfor er jeg på jakt etter skrogtrekk av god kvalitet. 

Vi selger flere typer skrogtrekk. Den ene typen er med skumgummi på baksiden og er den som de fleste båtbyggere bruker. Den er veldig kraftig. Så har vi en type med såkalte "lukkede" skumceller. Denne er mer elastisk og lettere å legge, men har lettere for å bli skadet med skarpe gjenstander eller rundt skarpe hjørner. Vi har brukt samme produsent på disse skrogtrekkene i mange år.

Maritim

AJ

De gangene jeg har kjøpt fra dere har det vært skrogtrekk med lukkede skumceller.. men som sagt i 2015 hadde dere en mye bedre kvalitet på skrogtrekket enn det dere har i dag. Skal innom Maritim Slependen i dag for å vise de forskjellen i kvaliteten. Legg gjerne ut en link til det kraftige skrogtrekket

Redigert av MorganX (see edit history)
Maritim båtustyr skrev 7 minutter siden:

Har du din mailadresse, så sender jeg bilder.

Nå er jo ikke dette et privat reklamasjonsforum. Hvorfor legger du ikke ut bilder her? Veldig mange av brukerne av forumet er også kunder på Maritim. Sikkert flere som har interesse av dette. 

Har vært på Maritim Slependen og snakket med en som heter Anders og fikk nytt skrogtrekk på garanti. De hadde noen ruller av det gamle skrogtrekket de hadde før som jeg fikk byttet til, det var også med lukkede celler. Han fikk også se forskjellen mellom gammelt og nytt parti med skrogtrekk og han fikk prøver av skrogtrekket som han skulle sende videre.

Legger ved bilder av de 2 skrogtrekkene. Man ser tydelig hvem som er det dårlige.

1086F548-369C-4E15-987F-EB63DA57CC0F.jpeg

BC225F56-7F62-486A-A168-B01738E9120C.jpeg

Redigert av MorganX (see edit history)
Guest Avmønstret#
Maritim båtustyr skrev for 4 timer siden:

Vi selger flere typer skrogtrekk. Den ene typen er med skumgummi på baksiden og er den som de fleste båtbyggere bruker. Den er veldig kraftig. Så har vi en type med såkalte "lukkede" skumceller. Denne er mer elastisk og lettere å legge, men har lettere for å bli skadet med skarpe gjenstander eller rundt skarpe hjørner. Vi har brukt samme produsent på disse skrogtrekkene i mange år.

Maritim

AJ

Typen med lukkede skumceller, men også sterkt, høres ut som en god ting. Driver å skifter ut noe skrogtrekk selv og det sitter litt inne å lime opp nytt med skumgummi bak når årsaken til at en må gjøre jobben er gammelt trekk hvor denne skumgummien har tørket opp og blitt sprø/pulver. 

Bruker selv den uten skumgummi, men har heldigvis en rull av den gamle typen så jeg klarer meg. Noen fordeler skal en ha av å aldri komme i gang med enkelte ting som må gjøres ;-) 

Håper dere få tilgang på trekk uten skumgummi som samtidig er sterkt nok. 

Morgan X: Takk for "beskjed". Surt å komme ned i båten med noe, sette i gang og så oppdage at en har kjøpt... noe som ikke duger. 

Maritim båtustyr skrev for 20 timer siden:

Maritim

AJ

Snakk om å snu ting på hodet.

Skrogtrekk med skumgummi side benyttes av båtbyggere fordi det er lettere å legge. Ikke fordi det sterkere, bedre, eller mer holdbart. Tvert imot. Her er tid penger.

Godt MorganX fant ut av dette. Skjerp dere !

Marindesign.se. Leverer blant annet til Nimbus. Kjøpte selv selvklebende med skumgummi bakside: Lett og raskt å legge, men noe vanskelig å strekke. I tillegg mere tilgivende da skumgummien skjuler SMÅ skavanker i underlaget. Måtte ha helsparklet skroget hvis det skulle blitt like strøkent med homogent trekk. Skjønner godt at det er dette som benyttes av båtbyggere!

366_337825197.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...