Ben Sin Startet 25.Mars.2019 Del på Facebook Startet 25.Mars.2019 Hei båtvenner! Det nærmer seg veldig dato for henting av vår nye kjære seilbåt. Altså ikke ny, men ny for oss. Dato for avreise er satt til lørdag 6.april. Vi blir et mannskap på 6 som til sammen skal ha ganske så bred og god erfaring. To av oss har ingen erfaring med kysten ned til sørlandet. Jeg har et ønske om å klare å publisere oppdateringer underveis, men jeg gjør allerede nå oppmerksom på at det ikke blir i sap_2000 stil. Jeg tror også været kan by på utfordringer som gjør at oppdateringer kanskje blir litt nedprioritert. Selv om vi selvfølgelig har planlagt medvind og sol hele veien. Jeg har tilbragt 5 helger i båten i løpet av vinteren, og har gjort meg godt kjent ombord og med de forskjellige systemer. Nytt utstyr er også montert og testet, og den skal nå være klar for sikker seilas. Forrige helg ble båten rigget og prøveseilet. Alt fungerte utmerket, og jeg fikk omdannet mye teori til praktisk nytte. Håpet er å ha en god base av kunnskap om seiling når turen er over. Slik at familieseilingen kan starte på en best mulig måte i snillere og kjente farvann. Vi er fire personer som starter i Søreide, og skal plukke opp to i Fitjarområdet. På grunn av jobb er det ikke sikkert alle blir med helt til Oslo. I den grad vi har noen plan, er planen å seile mest mulig sammenhengende. Og minst mulig tid i land. Så får vi se..... Båten har AIS sender ombord. Mvh Ben Sin Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 25.Mars.2019 Del på Facebook Svart 25.Mars.2019 Lykke til og moro å se du er godt forberedt for en flott tur i ny båt Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
lasmarquezas Svart 25.Mars.2019 Del på Facebook Svart 25.Mars.2019 Lykke til! Høres ut som dere har lagt et godt grunnlag. Blir bra dette! Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 25.Mars.2019 Del på Facebook Svart 25.Mars.2019 Den turen kommer til å gå som en drøm med så gode forberedelser som du har gjort de siste mnd 5 hours ago, Ben Sin said: Jeg har et ønske om å klare å publisere oppdateringer underveis, men jeg gjør allerede nå oppmerksom på at det ikke blir i sap_2000 stil. Med 4-6 med på turen burde det være mulighet for en pressesjef/ BP ansvarlig i minst 100% stilling ombord Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Ben Sin Svart 25.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2019 Har du tid skal jeg nok fikse en køye til deg... Ta med cider. Resten er allerede ombord.? Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 29.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars.2019 Hvor mye kan man stole på langtidsvarselet? Avreise Bergen neste lørdag, og værmeldingen er jo bedre enn man kan drømme om! Ihvertfall til vi får vinden midt i trynet på Lindesnes. Nei, får kanskje koble ut noen dager til. Selv om det ikke er så lett... Noen vestlendinger som tør å synse? Sitér dette innlegget Link to post
Båt80 Svart 29.Mars.2019 Del på Facebook Svart 29.Mars.2019 Hei. Været på denne årstiden her på Vestlandet er jo veldig bingo, så jeg ville aventet ett par dager til før jeg hadde stolt på værvarselet. Men om dere skulle fått det været som er meldt no, får dere en flott tur. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 29.Mars.2019 Del på Facebook Svart 29.Mars.2019 Ben Sin skrev for 4 timer siden: Hvor mye kan man stole på langtidsvarselet? For temperatur og nedbør: Ganske mye. For vind: Ikke i det hele tatt. Selv de beste superdatamaskinene klarer ikke å varsle vinden mer enn to-tre dager frem i tid er min erfaring. Er man lokaltkjent og har litt erfaring med å lese værbildet kan man spå vinden bedre enn datamaskinene ved å se på bevegelse/plassering av høy- og lavtrykkene. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Ben Sin Svart 29.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars.2019 Ok. En opplevelse blir det uansett. Vi vil ha vind, men i riktig retning og passe styrke. Det er kanskje å ønske for mye. Nærmer seg fort nå. Hvor ble det av vinteren? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 30.Mars.2019 Del på Facebook Svart 30.Mars.2019 Ønsker deg en god seilas. Du får holde øynene åpne for en blå Elan. Kjøperne av min gamle båt tar løs fra Askøy en dag før deg om planen deres holder. De skal samme vei Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 31.Mars.2019 Del på Facebook Svart 31.Mars.2019 On 3/30/2019 at 12:04 AM, Ben Sin said: Hvor ble det av vinteren? Hvem bryr seg? Skulle gjerne parkert vinteren for lenge siden! ??? Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Ben Sin Svart 31.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mars.2019 Hmmmm. Er det virkelig mulig? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 31.Mars.2019 Del på Facebook Svart 31.Mars.2019 På denne tiden kan det ofte bli noen perioder med lite vind. Så du ligger godt an foreløpig. På denne tiden kan det imidlertid også snu ganske fort. Men følg med på vær og observasjon så blir bildet tydeligere for hver dag. Tror du kan få en bra tur jeg. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Ben Sin Svart 3.April.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2019 (redigert) Synes vi fortsatt ligger veldig godt an Bjørn. Regner uansett med at vi får mer vind enn meldt, så vi skal nok få mange timer med seiling. Ser ut som om turen fra Kristiansand til målet i Drøbaksundet byr på mye motvind. Det har vært fine meldinger lenge, så jeg håper været ikke finner på noe tull nå. To (laaange) arbeidsdager igjen. Så en togtur. ? Redigert 3.April.2019 av Ben Sin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
VirtualMe Svart 5.April.2019 Del på Facebook Svart 5.April.2019 Status? Er dere klar for avreise? Sitér dette innlegget Link to post
Familiesnekke Svart 5.April.2019 Del på Facebook Svart 5.April.2019 (redigert) Nå har jeg akkurat kjørt opp løypa ned til Kristiansand, så da er det bare å følge etter i sporet mitt, bortsett fra Sprangereidkanalen da ;) Du bør fylle diesel på marinaen rett innenfor Bergen Marine; billigste diesel så langt! Hvis du mangler jolle, så kan du få lov til å låne slepejolla mi helt gratis; helt hjem, eller til Kristiansand, hvis du vil ;) Lykke til! Redigert 5.April.2019 av Familiesnekke (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 5.April.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2019 Vi sitter i Sandvika og venter på nattoget. Beregnet avgang kl 0800 i morgen. En har allerede ankommet båten og har motoren igang når vi kommer. Familiesnekke: Har allerede en RIB på slep, så tror ikke vi ønsker to. Desverre. Har Marimari jolle? Ser ut som om det blir mye Volvo Penta første del av turen. Sitér dette innlegget Link to post
Familiesnekke Svart 5.April.2019 Del på Facebook Svart 5.April.2019 Hehe; ja, jeg tror @Marimari har overflod med joller ;) Sitér dette innlegget Link to post
Marimari Svart 6.April.2019 Del på Facebook Svart 6.April.2019 Nå er vi på plass i båten vår i Bergen. Hadde tidenes flyttelass. Gleder oss til å følge dere! Kommer etter om en uke ⛵️ Nå tømmer vi Bergen for båter ? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 6.April.2019 Del på Facebook Svart 6.April.2019 Satt i fly over Bergen i går, det er MASSE båter der ? God reise!! Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Ben Sin Svart 6.April.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2019 Godt igang. Totalt vindstille, så det blir motor fremover. Solen skinner, livet er bra! Sitér dette innlegget Link to post
trixie2 Svart 6.April.2019 Del på Facebook Svart 6.April.2019 (redigert) God tur og lykke til. Hva er AIS navnet da? Redigert 6.April.2019 av trixie2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 6.April.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2019 Storm1 er navnet på båten. Sitér dette innlegget Link to post
brs Svart 6.April.2019 Del på Facebook Svart 6.April.2019 Flott vær dere får. God tur ? Sitér dette innlegget Link to post
Familiesnekke Svart 6.April.2019 Del på Facebook Svart 6.April.2019 Så deilig vær da; god tur! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.