Bjørn Løvjomås Svart 6.April.2019 Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 God tur. Håper jeg får skue skuta når dere nærmer dere Arendal. Mulig jeg må jobbe.. så håper det passer når dere ankommer. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 6.April.2019 Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 (redigert) God tur ,,Ikke mye seilvær nå nei ...........men dere får nyte motorduren og naturen nedover STORM 1 PÅ AIS ;her Redigert 6.April.2019 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Ben Sin Svart 6.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 Er det mulig? Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 6.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 Litt drag i lufta. Vi siger avgårde. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 6.April.2019 Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 JA det kan du si du skal jobbe godt med seilføringen her for å få noe fart NYDELIG vær Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Ben Sin Svart 6.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 Volvo'n går i bakgrunnen. Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 6.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 Bømlofjorden. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 6.April.2019 Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 Synes du er en reser på å oppdatere og sende rapporter jeg. Ikke så dårlig som du ville ha det til på forskudd. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Ben Sin Svart 6.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 Snart ferdig med Sletta. Ja, vi har jo litt tid Bjørn.... Sitér dette innlegget Link to post
Familiesnekke Svart 6.April.2019 Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 Så heldige dere er; det deilige været i så fantastisk vakker skjærgård; bare nyt det! Husk 3kn-grensa gjennom den smale kanalen gjennom Haugesund; ellers får dere kjeft av Den Sinte Mannen... Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 6.April.2019 Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 Koser dere i finværet enda ser jeg nå midt i Karmsundet God tur videre kikker innom dere (her)i morgen ;-) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Lanber Svart 6.April.2019 Link til dette innlegget Svart 6.April.2019 Herlige bilder! Eneste som kunne vært bedre var slør med 15 knop. Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 7.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2019 Vi ruller videre i dønningene. Det lysner. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 7.April.2019 Link til dette innlegget Svart 7.April.2019 Perfekt med flotte bilder. Nydelig frokostlektyre ? god tur videre! Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Ben Sin Svart 7.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2019 Nå mangler jeg mye søvn, men klarer ikke sovne. Fin utsikt da. Drøyt 30 nm til Lista. Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 7.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2019 Så kom sola. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 7.April.2019 Link til dette innlegget Svart 7.April.2019 no sleep for the whicked" Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Sjøbliss Svart 7.April.2019 Link til dette innlegget Svart 7.April.2019 nydelig morgen pås sjøen. er bare for nyting, takk for bilder. er selv på vei til poleringvsiste finish før sjøsetting neste uke. kos dere på tur! Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 7.April.2019 Link til dette innlegget Svart 7.April.2019 Du får vist fram denne delen av landet på en måte som ikke hurtigtogfantastene klarer. Skjønner veldig godt at du ikke klarer å sove. Flotte bilder. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Ben Sin Svart 7.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2019 Planen nå er å ta en "ørliten" fest i Mandal. Har gått i over 24 timer nå, så da blir helt greit. Været har ikke åpnet for mye seiling, men vi har motorseilet endel. Nå er det ikke et vindpust i mils omkrets. Hadde jeg aldri trodd jeg skulle oppleve. Men det ble endel rulling i natt. Sitér dette innlegget Link to post
trixie2 Svart 7.April.2019 Link til dette innlegget Svart 7.April.2019 (redigert) Godt du lagde egen hentetråd, «Her skal det seiles» har vel ikke gått inn ennå. Har dere bunkret på veien eller holder tanken ennå? Redigert 7.April.2019 av trixie2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 7.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2019 Eneste vi har bunkret er hamburger i Haugesund. Bunker i Mandal. 120-130 liter tenker jeg. Sitér dette innlegget Link to post
trixie2 Svart 7.April.2019 Link til dette innlegget Svart 7.April.2019 Dere kjører jo relativt «pent». En 30-40hk motor brenner oppgitt 6-7l/h på maks. Erfaringen min er at jeg brenner under halvparten, varmeapparat innberegnet. Men husk at tankmålerne i disse seilbåtene kan lure deg. De måler som regel høyden i tanken. Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 7.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2019 Tidligere eier sa 4 liter i timen. VP D2 40. Høres det riktig ut. Skal stoppe uansett. Sitér dette innlegget Link to post
Nevermind Svart 7.April.2019 Link til dette innlegget Svart 7.April.2019 Jeg regner med 3,5-4 liter i timen på en 39’ seilbåt med D2-55. Går da på 2200rpm. Du ser når hekkbølgen begynner å vokse mere enn økningen i hastighet på båten at forbruket øker så selv synes jeg 2000-2200 rpm. er det beste turtallet både av hensyn til motoren, egen komfort ombord, og rekkevidde i forhold til forbruk. Fine bilder. God tur videre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.