Jump to content

Hentetur: Bavaria 39 Cruiser. Bergen - Oslo. April 19

Ben Sin

Recommended Posts

Sånn er det med en pode på 2.5år som ikke skjønner forskjell på natt (før 0600) og dag (etter 0600).

Men det var litt gøy, jeg har fulgt ferden deres på marinetraffic og tenkte jeg måtte sjekke hvor dere var i verden før jeg skulle legge meg.

Logget inn, og der var dere rett utenfor stuevinduet.

Hadde jeg visst at dere skulle innom her så skulle dere fått låne plass på brygga vår.

Gleder oss til å se flere bilder fra turen, har båten oppført seg som den skal? med unntak av lyden fra propell.

Båten har fungert utmerket! Faktisk fått mye positiv omtale av mannskap som er seilere av yrke. Ble dessverre mye motvind. Ingen tekniske problemer. Heldigvis. Knakk et dolokk og en kalesjebøyle i en sjø... Vibrasjonene fra propellen kom takk og pris ikke tilbake.

Selv om jeg har registrert at noen ikke synes slike henteturer på litt under 400nm er noe å skrive hjem om, var det en ny og stor opplevelse for meg! Kommer neppe til å oppleve mange flere slike turer.

Båten hadde kliss ny Raymarine plotter på 7". Den er for liten. Skal også gjøre noen justeringer på føring av tauverk. Kanskje spribom? Reving foregår fra cockpit. Genialt for familiebruk. 

Kone og barn gleder seg vilt til å tilbringe påsken i Storm1. Blir nok ikke langtur, men prøving og feiling i Oslofjorden. 

Kan godt poste bilder fra Jæren og opp hvis det er interesse for det. 

Mvh Ben Sin. 

Ben Sin skrev 35 minutter siden:

mannskap som er seilere av yrke

.. hvor seiler de til vanlig..? Det er ikke mange profesjonelle seilere i Norge, noen på Fram er vel heltidslønnet. Eller har du hentet et lag fra New Zealand eller et ‘avdanka’ Volvo-crew? Vi har selvfølgelig Christian Radich og Sørlandet, Stadsraad’en-  mannskap, og sikkert mange som jobber på private båter rundtom. 

Masse DYKTIGE seilere er det langs kysten vår. Gøy om noen klarer å leve av det.

Da sees vi nok på et Bavariatreff?

Redigert av Code0 (see edit history)

Vi er nok mer på "avdanka" Volvo crew.?

En fantastisk start for meg som motorbåtmann å ha med gode og trygge seilere. Ikke minst for å finne forbedringer på hvordan ting er løst. Mye informasjon som må fordøyes og bearbeides før jeg selv skal øve. Men regattaseiler har jeg ingen ambisjoner om å bli. Cruising er min greie. Sees kan det hende vi gjør, men neppe på treff. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...