Jump to content

Propellutvalg Volvo AQ 290 erfaring med 16"

Cerberus

Recommended Posts

Propellutvalget til desse er som kjent sørgelig. Største stigning er 23 både original og ettermarkeds. I volvos egne rekker er det både en 14*23 og en 16*23 -merkelig nok hoppet over 15. Ettermarkedspropeller kun i 14 fra Solas.  Etter min erfaring så funker 14 diameter heller dårlig på desse dreva og størst suksess har eg hatt med Solas sin + modell som er 15.3* . Denne finnes bare opp til 21 stigning og eneste alternativet da blir volvos egen 16*23. Eg synes 16" diameter høres voldsomt ut. Greia er da at idag har eg 14*23 både fra fra solas og volvo og ingen av de er noe særlig suksess og har et veldig slippprosent. 

Ja eg veit det finnes gamle stålpropeller fra nittenhundreogpilogbue på ebayen og slik men de lider av det samme. 

Spørsmålet mitt da blir er det noen som har noen erfaring med denne 16*23 fra volvo og sammenligningsgrunnlag?  evt så har Solas også en stålpropell i Titan serien  15-5/8*23 som eg finn lite matnytting om? 

Evt så blir det bere å slenge skiten og konvertere til Mercruiser. Ikkje mangel på propellutvalg der iallefall:tongue:

Redigert av Cerberus (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...