Jump to content

Polyester eller gelcoatsparkel på skadet ror?

hexachordia

Recommended Posts

Vedkommende som spylte roret under opptaket i oktober spylte litt for hardt slik at gelcoaten gikk av på roret noen steder ned til glassfiberen. Bør jeg ha på polyester og herder (eller noe annet) før gelcoatsparkel eller kan jeg ha på gelcoatsparkel med en gang? Mest opptatt å ta vare på roret, men liker enkle løsninger. Båten er en Albin Alpha.

Guest Thostr
50 minutes ago, hexachordia said:

Takk. Kan man blande i 20 og så ta på roret ute nå i 6-7 grader?

Generelt så kommer det an på type epoxy og herder, men generelt så er dette for lav temperatur. Rigg gjerne opp et telt rundt området og øk temperaturen med en vifteovn e.l.. Husk også å slipe godt ned og rengjør skikkelig før du laminerer, og pass på å ikke bruk vanlig rivduk som ikke er epoxy-kompatibel.

Er det min skade du tenker på, så slipte jeg godt ned før jeg fylte opp med Epoxy Filler, pusset til det var jevnt før nytt bunnstoff. Med Epoxy Filler er det ikke behov for ytterligere antipest epoxy.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...