hexachordia Startet 26.Mars.2019 Del på Facebook Startet 26.Mars.2019 Vedkommende som spylte roret under opptaket i oktober spylte litt for hardt slik at gelcoaten gikk av på roret noen steder ned til glassfiberen. Bør jeg ha på polyester og herder (eller noe annet) før gelcoatsparkel eller kan jeg ha på gelcoatsparkel med en gang? Mest opptatt å ta vare på roret, men liker enkle løsninger. Båten er en Albin Alpha. Sitér dette innlegget Link to post
Sail S Svart 26.Mars.2019 Del på Facebook Svart 26.Mars.2019 Jeg ville brukt epoxy. Bedre heft. Pass på god temperatur ved herding. Sitér dette innlegget Link to post
hexachordia Svart 26.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mars.2019 Takk. Kan man blande i 20 og så ta på roret ute nå i 6-7 grader? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Thostr Svart 26.Mars.2019 Del på Facebook Svart 26.Mars.2019 50 minutes ago, hexachordia said: Takk. Kan man blande i 20 og så ta på roret ute nå i 6-7 grader? Generelt så kommer det an på type epoxy og herder, men generelt så er dette for lav temperatur. Rigg gjerne opp et telt rundt området og øk temperaturen med en vifteovn e.l.. Husk også å slipe godt ned og rengjør skikkelig før du laminerer, og pass på å ikke bruk vanlig rivduk som ikke er epoxy-kompatibel. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 26.Mars.2019 Del på Facebook Svart 26.Mars.2019 er det bare skade i gelcoaten så ville jeg nok brukt "marine epoxy sparkel" at etellerannet fabrikat Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Lars H. Svart 26.Mars.2019 Del på Facebook Svart 26.Mars.2019 Da propellen løsnet og skadet roret på min Saga 27, brukte jeg Hempel sin Epoxy Filler. Det har fungert i alle år siden. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
nordan family 27 Svart 28.Mars.2019 Del på Facebook Svart 28.Mars.2019 Som varmekilde fungerer også en arbeidslampe stående ganske nærme skadestedet. Den vil - med nok watt - stråle godt med varme. Sitér dette innlegget Link to post
Henrich Svart 28.Mars.2019 Del på Facebook Svart 28.Mars.2019 Ser ut som en skade under der. Jeg ville slipt ned til det var helt rent og skadefritt, sparklet opp med glassfibersparkel, slipt til korrekt fasong, antipest og bunnstoff. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 28.Mars.2019 Del på Facebook Svart 28.Mars.2019 Er det min skade du tenker på, så slipte jeg godt ned før jeg fylte opp med Epoxy Filler, pusset til det var jevnt før nytt bunnstoff. Med Epoxy Filler er det ikke behov for ytterligere antipest epoxy. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Krimart Svart 28.Mars.2019 Del på Facebook Svart 28.Mars.2019 Hvis det ikke er skader i glassfiberlaminatet trenger du bare sparkel. Epoxy gir best vedheft og styrke og er anbefalt under vannlinjen, men det går sikkert bra med gelcoatsparkel også. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.