Jump to content

Propellskader, er det farlig?


REM

Recommended Posts

De fleste som anvender drev har vel snappet opp at er du “nedi no” dvs. får du kjenning med moder jord så må propellene inn til avballansering.  Unlatelse av å gjøre dette vil medføre store kostneder ifa. slitte lagere og alskens elende. Dette er greit, men hvor går grensa?

Hva med det dunket du hørte på veien hjem en kveld og den colaflaska du så fløt opp etterpå?  Hva ned den plankebiten du slo borti. Bulken i Alupropellen retta du ut greit med en skiftenøkkel, og da du fortsatt henter ut dine 3850 RPM på full gass er det vel ingen fare? Eller er det?

Kanskje Bør propellene avballanseres etter enhver kontakt med et fremmedlegeme?

Noen som har peil?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post

Hei.

 

Hadde det vært min båt og hverken turtall eller toppfart hadde endret seg, og jeg ikke kunne merke den minste vibrasjon, hadde jeg tatt det helt med ro. Alt OK.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...