toffeNils Startet 29.Mars.2019 Link til dette innlegget Startet 29.Mars.2019 Jeg skal ha på nytt bunnstoff på båten. Hvilket burde jeg kjøpe? Ser det er "Hardt bunnstoff" og "kobberoksidbasert" på biltema. Har også sett litt på forumet at det finnes bedre alternativer. Jeg må ha blått bunnstoff til 18 fot båt. Er det noen andre som selger bedre bunnstoff til 150 kr for 750ml? Hvilken type burde jeg kjøpe? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 29.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2019 Jeg bruker selvpolerende. Har skiftet mellom Hempel, Jotun og Seajet. Helt OK alle tre. Biltema sitt har jeg holdt meg unna, selv om literprisen er lav er det faktisk dyrest pr påført kvadratmeter. Og Biltema ser ikke ut til å bli enige med seg selv om det er selvpolerende eller ei. Spørs litt hvilken båt du har da, over 30 knop er hardt gjerne å foretrekke. Men for oss mellom fem og tredve er selvpolerende tingen. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
toffeNils Svart 29.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2019 Skjønner :) Den kjører sjelden mer enn 30 knop. Så tipper jeg går for selvpolerende. Noen erfaring med Jula sin Nautical? Vil helst ha så billig som mulig. https://www.jula.no/catalog/fritid/bat-og-maritime-produkter/batmaling/bunnstoff/bunnstoff-550278/ Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 29.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2019 Har aldri vært borti den. Men Akzo Nobel er nå I det minste en anerkjent malingsprodusent, så jeg ville ha prøvd. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hakkannen Svart 29.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2019 Har god erfaring med Maritims selvpolerende bunnstoff. OK pris og dekker greit. Så lenge båten brukes jevnlig gror det ikke noe særlig hos meg i alle fall. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 29.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2019 Maritims bunnstof er vel fra et velkjent fabrikat, kjøpt inn i store mengder i egen boks. Har tidligere vært SeaJet. blant andre. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
toffeNils Svart 29.Mars.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2019 (redigert) Hmm skjønner. Tester jula sin da! Takk for svar. Redigert 29.Mars.2019 av toffeNils (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 29.Mars.2019 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2019 Jeg har brukt sort selvpolerende fra Biltema i mange år. Legger ikke nytt lag hvert år, men flekker bare der det er slitt. Aldri vært noe groe ved opptak, kun litt slim som spyles lett bort med høytrykkspyler. Sitér dette innlegget Link to post
Jongmann Svart 22.April.2023 Link til dette innlegget Svart 22.April.2023 (redigert) skal prøve denne i år. Brukte Jotun sin i fjord. Fungerte bra. Litt dyr. Må flikkes i år. satte ut båten i mai tok den opp i midten av sep. Øyenbåt 18f. Ligger i båthavn. lite groing. Redigert 22.April.2023 av Jongmann (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 22.April.2023 Link til dette innlegget Svart 22.April.2023 Vi overtok båten i august ifjor, og forrige eier hadde fått på Jotun Sea Force 90. Står at det skal holde i to år, men er litt i tvil om hva det betyr. Jeg antar det betyr liggende på vannet i to år, og ikke bli tatt opp og bli spylt med høytrykksspyler slik som vi gjorde ? Kostet kr 4.000 for 5L. Jeg rullet på en 30 cm bred stripe fra vannlinja. Båten var strøken under da vi tok den opp i våres. Ingen groing av rur etc. Den fikk hele skroget behandlet ifjor våres. Vi får se hvordan det utvikler seg iår. Skal dykke litt og følge med på den delen jeg ikke påførte noe. Her er en link: https://www.cchristoffersen.no/produkt/antif-sea-force-90-5l-sort/ Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
halvorsen Svart 29.Juli.2024 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2024 hei hei hvordan syntes du Jotun Sea Force 90 funket Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.