Eirik Otterbu Startet 24.August.2005 Del på Facebook Startet 24.August.2005 Jeg har en Scand Tropic 1997mod med KAD 43 dp-e som nylig er innkjøpt, og som absolutt svarer til forventningene Har imidlertid noen problemer som jeg ikke helt finner ut av. - powertriminstrumentet begynner å "gå" av seg selv, dvs etter start stiger det fra -5 eller deromkring, og opp i "Beach"-området. (Drevet står i ro - det er tilbakemelderen som fusker). Dette skjer ikke alltid, men når det skjer, umuliggjør det bruk av powertrim, og er derfor svært enerverende.. Giveren er ikke mulig å løfte ut uten å demontere drevet. Noen tips? - Min andre lille bekymring er en kjølevannslekkasje som det er umulig å finne. Noen desiliter kjølevann ender opp i skutebunn etter en tur på ca 1/2 time. Har sett at det er mange fine tråder rundt dette temaet i forumet, men allikevel.. Det virker som lekkasjen bare oppstår når jeg kjører max. turtall. Er meget takknemlig for tips. mvh, Eirik Sitér dette innlegget Link to post
gsg Svart 24.August.2005 Del på Facebook Svart 24.August.2005 Der sitter to relee på powertrimmboksen disse kan av og til jukse, det hjelper ofte å ta disse ut og legge de på et varmt tørt sted (badegulv) problemet er ofte fuktighet. Dersom dette ikke hjelper må kanskje et av de skiftes. Vedrørende kjølevannlekkasje forslår jeg at du kikker på pakningen mellom turbo/manufoil (der er kommet en forbedring på denne pakkningen) NB. Dersom du selv skal skifte denne pakkningen selv husk og tapp av noen liter kjøleveske så du ikke for vann inn på stempelene. Toppakkning har også vært et svakt punkt men dette probleme var større på kad 42. Sitér dette innlegget Link to post
RIB Svart 24.August.2005 Del på Facebook Svart 24.August.2005 Der sitter to relee på powertrimmboksen disse kan av og til jukse, det hjelper ofte å ta disse ut og legge de på et varmt tørt sted (badegulv) problemet er ofte fuktighet. Dersom dette ikke hjelper må kanskje et av de skiftes. Tror ikke releene til trimmotoren har noe med dette å gjøre. Fikk selv samme symtomene etter å ha feilsøkt på andre problemer. Det viste seg at det var dårlig kontakt i diverse koblingsplugger. Sjekk atterut ved selve giveren og bak instrumentpanelet fremme. Kontaktspray ala 6-56 kan gjøre susen. Sjekk koblingsskjemaet i bruker manualen - alternativt kan du komme over å låne min Sitér dette innlegget Link to post
Havstein Svart 26.Januar.2007 Del på Facebook Svart 26.Januar.2007 Noen som er kommet noe lenger vedr. dette problemet? Har samme problem. Indikatoren er ikke stabil og varierer. Lysdioder som indikerer retning ligger derfor og blinker hele tiden. Sitér dette innlegget Link to post
henboe Svart 26.Januar.2007 Del på Facebook Svart 26.Januar.2007 Hei, hadde selv samme problem i sommer, og trodde det var selve indikatoren på toppen av skjoldet som var problemet, da disse har en frynsete rykte, men det var selve "løpehjulet" på toppen av styrehjelmen som var problemet, om drevet har fått mye groe på dette området, pleier det å ta kvelden, da det er av en idiotisk grunn laget i plastikk...! Sjekk om det er noe " muffens" der Hilsen Henboe Sitér dette innlegget Link to post
Kefa Svart 28.Januar.2007 Del på Facebook Svart 28.Januar.2007 I dag sviktet powertrimindikatoren min også. Den viser fullt tilt-utslag hele tiden. Trimmen virker forøvrig slik den skal. Hva er mest trolig feilen her? Selve giveren, indikatoren eller dårlig kontak/overslag mellom disse? Regner med den står med full spenning hele tiden siden den viser max utslag? For ordens skyld snakker vi om et VP SX-drev:) Sitér dette innlegget Link to post
Havstein Svart 13.Mai.2008 Del på Facebook Svart 13.Mai.2008 Skiftet giver og tetninger på gjennomgående aksling fra utsiden - problemet løst. Sitér dette innlegget Link to post
auriga30 Svart 15.Mai.2008 Del på Facebook Svart 15.Mai.2008 hei. Har 2 DP 290 drev hvor tiltindikator ikke virker på det ene drevet, Hvordan får en skiftet giver da den ikke lar seg trekke ut fra innsiden, må allt plukkes fra fra utsiden, i så tilfelle er dette "hull i hodet opplegg" Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.