Jump to content

KAD 43 DP-E powertrimproblemer


Eirik Otterbu

Recommended Posts

Jeg har en Scand Tropic 1997mod med KAD 43 dp-e som nylig er innkjøpt, og som absolutt svarer til forventningene :smiley:

Har imidlertid noen problemer som jeg ikke helt finner ut av.

- powertriminstrumentet begynner å "gå" av seg selv, dvs etter start stiger det fra -5 eller deromkring, og opp i "Beach"-området. (Drevet står i ro - det er tilbakemelderen som fusker). Dette skjer ikke alltid, men når det skjer, umuliggjør det bruk av powertrim, og er derfor svært enerverende..

Giveren er ikke mulig å løfte ut uten å demontere drevet. Noen tips?

- Min andre lille bekymring er en kjølevannslekkasje som det er umulig å finne. Noen desiliter kjølevann ender opp i skutebunn etter en tur på ca 1/2 time. Har sett at det er mange fine tråder rundt dette temaet i forumet, men allikevel.. Det virker som lekkasjen bare oppstår når jeg kjører max. turtall. Er meget takknemlig for tips.

 

mvh,

Eirik

Link to post

Der sitter to relee på powertrimmboksen disse kan av og til jukse, det hjelper ofte å ta disse ut og legge de på et varmt tørt sted (badegulv) problemet er ofte fuktighet. Dersom dette ikke hjelper må kanskje et av de skiftes.

Vedrørende kjølevannlekkasje forslår jeg at du kikker på pakningen mellom turbo/manufoil (der er kommet en forbedring på denne pakkningen) NB. Dersom du selv skal skifte denne pakkningen selv husk og tapp av noen liter kjøleveske så du ikke for vann inn på stempelene.

Toppakkning har også vært et svakt punkt men dette probleme var større på kad 42.

Link to post

Der sitter to relee på powertrimmboksen disse kan av og til jukse, det hjelper ofte å ta disse ut og legge de på et varmt tørt sted (badegulv) problemet er ofte fuktighet. Dersom dette ikke hjelper må kanskje et av de skiftes.

Tror ikke releene til trimmotoren har noe med dette å gjøre.

Fikk selv samme symtomene etter å ha feilsøkt på andre problemer. Det viste seg at det var dårlig kontakt i diverse koblingsplugger. Sjekk atterut ved selve giveren og bak instrumentpanelet fremme.

Kontaktspray ala 6-56 kan gjøre susen.

Sjekk koblingsskjemaet i bruker manualen - alternativt kan du komme over å låne min :wink:

Link to post
  • 1 år senere...

Hei, hadde selv samme problem i sommer, og trodde det var selve indikatoren på toppen av skjoldet som var problemet, da disse har en frynsete rykte, men det var selve "løpehjulet" på toppen av styrehjelmen som var problemet, om drevet har fått mye groe på dette området, pleier det å ta kvelden, da det er av en idiotisk grunn laget i plastikk...! Sjekk om det er noe " muffens" der

Hilsen

Henboe

Link to post

I dag sviktet powertrimindikatoren min også. Den viser fullt tilt-utslag hele tiden. Trimmen virker forøvrig slik den skal. Hva er mest trolig feilen her? Selve giveren, indikatoren eller dårlig kontak/overslag mellom disse?

Regner med den står med full spenning hele tiden siden den viser max utslag?

 

For ordens skyld snakker vi om et VP SX-drev:)

Link to post
  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...