Jump to content

Meguiars PlastX til kalesjevinduer?

PiperBill

Recommended Posts

Jeg har en flaske slikt og den er anbefalt til rensing av kalesjevinduer.. MEN den inneholder aluminiumoksid og det er et ganske aggressiv slipemiddel. Noen som har prøvd?

https://seatronic.no/meguiar-s-plast-x-polering-for-kalesjevinduer?gclid=EAIaIQobChMI8O_dqL-q4QIVwswYCh2KCgQDEAYYASABEgKo5PD_BwE

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Min «kalesjemann» anbefaler mildt grønnsåpevann som får tørke. Når såpevannet har tørket, poleres grønnsåpefettet ut/vekk/inn i ruta som da også er tilført beskyttelsen i grønnsåpa og holder seg fin. Men med så gode skussmål spørs det om jeg ikke skal prøve vidundermiddelet jeg også.

Du verden dette ble fint. Svampen på bildet er etter andre omgang med PlastX på bakruta. Var kanskje litt forsiktig første gang men jeg hadde allerede vasket vinduet med Zalovann  før jeg begynte med PlastX.

plastX.jpg

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Matte billykter blir som nye med dette ihvertfall! har brukt det på mange biler med klare glass på lyktene.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv