PiperBill Startet 1.April.2019 Del på Facebook Startet 1.April.2019 (redigert) Jeg har nesten overbevist meg selv om å la være å stoffe hele skroget og heller bare tar vannlinje og der hvor det er mest slitt. Tok noen bilder i dag. Hva synes dere? Redigert 1.April.2019 av PiperBill (see edit history) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Dykker Svart 1.April.2019 Del på Facebook Svart 1.April.2019 Ikke noe vits i å stoffe lag på lag. Eneste som tjener på det er butikkene. Flekk over der det er borte, kun fiskene som ser skroget under vann. Noen båteiere har en annen farge på primeren enn bunnstoffet. Da ser man lettere hvor bunnstoffet er slitt av og hvor det skal flekkes. Et strøk i vannlinjen er lurt i tillegg til flekking. Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 1.April.2019 Del på Facebook Svart 1.April.2019 Høres fornuftig ut. Har flere ganger tenkt det samme på Balticen vår, men så er det jo en del fargeforskjell å se når en begynner å smøre på. Da ender det alltid med at jeg tar alt sammen. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 1.April.2019 Del på Facebook Svart 1.April.2019 Jeg har bare flekket i de 33 årene jeg har hatt båten pluss litt i vannlinjen. Da går det ikke med mer enn 0,7 liter bunnstoff hver vår. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
nomen Svart 1.April.2019 Del på Facebook Svart 1.April.2019 Samme her kun flekking. Har ikke rukket å gjøre det i 33 år enda, da? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Lazyjack Svart 1.April.2019 Del på Facebook Svart 1.April.2019 (redigert) Jeg har alltid tenkt at når det har grodd slim når jeg tar opp båten for stoffing i juni så er det fordi det ikke er mer virkestoffer igjen i bunnstoffet (Seajet). Dere mener altså at etter en real runde med høytrykkspyleren og flekking i vannlinjen så er det bare å hive båten ut igjen? Jeg ligger ute hele året. Redigert 1.April.2019 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 1.April.2019 Del på Facebook Svart 1.April.2019 (redigert) De små mengdene slim jeg får i løpet av en sesong kan jeg ikke forstå at kan være noe problem. Dessuten forsvinner det som dug for solen ved høytrykkspylingen (ikke hobbyspyler). Virkestoffene i selvpolerende bunnstoff er jevnt fordelt i malingen, altså virksomt så lenge det er noe igjen av bunnstoff. Redigert 1.April.2019 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
PiperBill Svart 1.April.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2019 Jeg har tenkt at det kan ha med hvor mye gror/rur det vanligvis er der hvor båten ligger. Jeg er innerst i Skjebergkilen i Østfold. Det er en liten stripe på babord side, rett over bunnstoffet som ofte ligger under vann (skulle egentlig hevet vannlinja 2cm). Der er det tjukt med rur rett på gelcoaten. Men ellers er det bare litt slim der det er bunnstoff. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
hanto1 Svart 1.April.2019 Del på Facebook Svart 1.April.2019 Har hatt helåsbåt siden 95, samme mengde sly/ slim om jeg helstoffer eller flekker. Mao merkes kun i lommeboken om man bruker dobbelt så mye bunnstoff for at fiskene ikke skal se fargeskille.. Sitér dette innlegget Link to post
blue moon Svart 1.April.2019 Del på Facebook Svart 1.April.2019 Kun vannlinje, skarpe kanter og flekking der det trengs her og, i tillegg hiver jeg i en slump tynner i bunnstoffet. Ikke glad i tykke lag etter jeg sandblåste for noen sesonger siden. Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
primusmotor Svart 1.April.2019 Del på Facebook Svart 1.April.2019 Er det nok bunnstoff så bruker jeg og vaske vannlinjen med en klut med aceton, vannlinjen blir som ny, er ikke vits og smøre på lag på lag når det er fra før av:-) Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.