kjema Startet 1.April.2019 Del på Facebook Startet 1.April.2019 Planlegger en tur på kanalene/elvene i Europa 2020. -Har hørt att det ikke er nødvendig med kanalbevis på mindre fartøyer , kan noen bekrefte dette? (Min båt er 8m) -Om man er 2 båter i følge , må begge ha VHF om bord? Reg.nr. og bevis på båten har jeg , likeledes båtførerprøven. Håper noen kan svare på dette. Hilsen Kjell Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 1.April.2019 Del på Facebook Svart 1.April.2019 Der var ikke krav til VHF om bord når vi var på kanalen der 2011 og 2012... Men er jo greit og ha, og gjeldende kanal i området, står på et blått skilt langs kanalene... Vi ble aldri kontrollert, men fikk høre at politiet i Nederland forlangt VHF sertifikat om dette var installert om bord.. Hvilke land har du tenkt deg igjennom.... Det er en fantastisk form for båtliv, skulle gjerne gjort det igjen... Sitér dette innlegget Link to post
Barbaria Svart 2.April.2019 Del på Facebook Svart 2.April.2019 Kravet (fra noen land) er at du minst har CEVNI bøkene ombord, og det kan være ganske lurt om du ikke har kurset og kjenner skiltene. "An updated copy of the navigation regulations applicable to the waterway shall be carried on board of every vessel" Kan lastes ned her: https://www.unece.org/index.php?id=40105 Du må ikke ha VHF, men gud så kjekt det er der nede. Bruker du VHF så må denne ha ATIS. DSC skal ikke brukes. https://en.wikipedia.org/wiki/Automatic_Transmitter_Identification_System_(marine) Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Ida Marie III Svart 2.April.2019 Del på Facebook Svart 2.April.2019 Skal du sluse, og det må du nesten på kanalene, så er det vanlig og rope opp slusene ved annkonmst...serlig i Frankrike.. Så VHF er kjekt å ha der nede... Sitér dette innlegget Link to post
kjema Svart 13.April.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April.2019 Takk for info alle sammen. Det blir vel til att jeg tar kurset til vinteren. Skal forresten dra i første halvdel av Mai 2020. Hilsen Kjell Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.