Solux24 Startet 2.April.2019 Link til dette innlegget Startet 2.April.2019 Har fast eksosrør (ikke slange) i båten nå men noen små lekkasjer det er sveiset/loddet sammen i tre seksjoner. Forrige eier sa det ble satt inn på midten av åttitallet og er laget av asbest (ser ut som galvanisert rør med mine øyne). Tenkte og bytte ut med slange, eksosrøret er montert over vannlinjen og eksosrøret skråner skrått oppover mot akterspeilet hvor det går i liten "bakketopp" før det går ned overbord i på babord side nede i kanten av akterspeilet. Sånn som det er lagt opp nå er det ingen vannlås annet en at den "bakketoppen" stopper vann fra komme tilbake igjennom skroggjennomføringen. Har fått tak i en kombinert plastikk vannlås og lyddemper hvor burde jeg sette denne? Så nærme motoren som mulig eller der hvor "bakketoppen er nå. Eller kan jeg klare meg med å kun lage en "bakketopp" med slangen slik det er med røret i dag. Som sagt røret ligger over vannlinjen i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 2.April.2019 Link til dette innlegget Svart 2.April.2019 Hvis det er vannlås for horisontal montering, der den kan stå horisontalt. Hvis vannlåsen er beregnet for vertikal montering, vanligvis i aktern. Du oppgir verken båttype eller type vannlås. Sitér dette innlegget Link to post
Solux24 Svart 2.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2019 Seilbåt (Halberg Rassy Mistral) og den vannlåsen er en Vetus 50 mm vannlås ligner velding på denne her (tatt fra nettbutikk) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 2.April.2019 Link til dette innlegget Svart 2.April.2019 Horisontal montering, hvor som helst. Sitér dette innlegget Link to post
cavaler Svart 2.April.2019 Link til dette innlegget Svart 2.April.2019 Denne lyddemper/vannlås bør vel stå plassert lavere enn eksosutløp på motor slik at det ikke blir stående vann i slangen ut fra motor. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.