S/Y Emma Startet 3.April.2019 Del på Facebook Startet 3.April.2019 (redigert) Kanskje et long shot, men jeg prøver: Jeg har en par Furuno-plottere (MFD8 & MFD12) om bord i båten. Desse er fulle av kjøpte kart (man laster de ned fra https://mytimezero.com/charts-catalog og kjøper en lisensnøkkel), en blanding av C-Map og Navionics-kart. Nå har jeg kjøpt en Em-Trak B400 AIS transceiver, som har støtte for C-Map Max bakgrunnskart på Micro SD-brikke. Tenkte det kunne være greit å ha denne som en backup-plotter. Men så ser jeg at C-Map kart på SD-kort er hinsidiges dyrt å kjøpe (tusenvis av kroner per område). Det er litt surt å måtte betale slike summer for kart man allerede har kjøpt til en annen maskin. Finnes det noen måte å få kartene fra Furunoen over til et Micro SD-kort og bruke i AIS-en? Redigert 3.April.2019 av S/Y Emma (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
.Snorre Svart 3.April.2019 Del på Facebook Svart 3.April.2019 Tror ikke det går. Furuno MFD bruker C-map kart som er konvertert til Mapmedia's mm3d format.... Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 3.April.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2019 (redigert) Æsj, det var det jeg fryktet, at det ikke var så enkelt. Det sitter langt inne å bruke 2000 kroner på et C-Map kart over Vestlandet, eller 3500 på et kart over Vest-Europa, når de omtrent samme kartene koster noen hundrelapper på Navionics på nettbrettet. Redigert 3.April.2019 av S/Y Emma (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
.Snorre Svart 3.April.2019 Del på Facebook Svart 3.April.2019 Ser den. Det hender det dukker opp brukte kartbrikker på finn.... Kartet trenger vel ikke være helt oppdatert. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 3.April.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2019 Problemet er vel at de i tillegg må være på MicroSD-kort, og dét er det nok ikke så stort brukt-utvalg i. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.