Jump to content

Har C-Map-kart på Furuno-plotter - kan de overføres til annen plotter?

S/Y Emma

Recommended Posts

Kanskje et long shot, men jeg prøver:

Jeg har en par Furuno-plottere (MFD8 & MFD12) om bord i båten. Desse er fulle av kjøpte kart (man laster de ned fra https://mytimezero.com/charts-catalog og kjøper en lisensnøkkel), en blanding av C-Map og Navionics-kart.

Nå har jeg kjøpt en Em-Trak B400 AIS transceiver, som har støtte for C-Map Max bakgrunnskart på Micro SD-brikke. Tenkte det kunne være greit å ha denne som en backup-plotter. Men så ser jeg at C-Map kart på SD-kort er hinsidiges dyrt å kjøpe (tusenvis av kroner per område). Det er litt surt å måtte betale slike summer for kart man allerede har kjøpt til en annen maskin.

Finnes det noen måte å få kartene fra Furunoen over til et Micro SD-kort og bruke i AIS-en?

Redigert av S/Y Emma (see edit history)

Æsj, det var det jeg fryktet, at det ikke var så enkelt.

Det sitter langt inne å bruke 2000 kroner på et C-Map kart over Vestlandet, eller 3500 på et kart over Vest-Europa, når de omtrent samme kartene koster noen hundrelapper på Navionics på nettbrettet.

:eek:

Redigert av S/Y Emma (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...