tresfjord 28 Startet 3.April.2019 Del på Facebook Startet 3.April.2019 Tenke på ny plotter med radar Simrad go 12 eller e d nån som mene at raymarine eller nå annet e bedre Kom med meninger Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 3.April.2019 Del på Facebook Svart 3.April.2019 Lowrance hds12 live er meeeget stas med 4g radaren Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 3.April.2019 Del på Facebook Svart 3.April.2019 Ville gått for Simrad med den nye Halo24 radaren deres. Står på min ønskeliste. Har Ray idag, og vil prøve noe annet. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 4.April.2019 Del på Facebook Svart 4.April.2019 GO12 XSE med 4G eller Halo24 er et bra valg, NSS Evo3 er selvsagt bedre. Har hatt 4G i 6 sesonger og var svært godt fornøyd, har nå Halo24 som er like bra på korte ranger og bedre på lange. Halo24 har også Doppler prosessering som fargekoder mål som kommer mot en og på vei vekk. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 5.April.2019 Del på Facebook Svart 5.April.2019 En tanke vedr størrelsen: Driver å spekulerer på om jeg denne gangen skal gå for en mindre skjerm og en stor Ipad i tillegg. Kan jo styre plotteren med Ipaden, og med 12’ pad trenger jeg kanskje ikke 12’ plotter. Ettersom jeg er vant til 12’ plotter i dag frykter jeg litt at jeg vil angre.... Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 5.April.2019 Del på Facebook Svart 5.April.2019 Husk at du ikke får bedre opløsning på ipaden end du har på plotteren. Så selv om du vælger en 12' ipad og fx en 7' plotter, så vil det se grumset ud på ipaden, fordi den sådan set bare sender skærmbilledet videre fra plotteren. Hvis det giver mening. Du får naturligvis bedre oversigt men ikke bedre opløsning. Ellers er jeg enig i at Simrad GO-serien er god - især til prisen. Har selv GO9 XSE og den er helt fin til mit brug og jeg oplever skærmen som tilpas stor. Angående radar, så er der en del penge at spare ved at vælge den mindste 3G radar. Forskellen på 3G og 4G er, at 4G har længere rækkevidde, lidt bedre opløsning og har mulighed for dual range. Jeg har overvejet om det er prisforskellen værd, men er kommet til at jeg godt kan nøjes med 3G. Halo er uden tvivl toppen af poppen, men der er jo nok at bruge penge på i båden generelt... Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 5.April.2019 Del på Facebook Svart 5.April.2019 Selger av Simrad påstår jeg får samme oppløsning på Ipad av en 12’ og en 7’ da det er data og ikke skjermbilde som utveksles i den gjeldende appen. Har spurt om dette av samme grunn som du nevner. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 5.April.2019 Del på Facebook Svart 5.April.2019 nordan family 27 skrev 1 time siden: Selger av Simrad påstår jeg får samme oppløsning på Ipad av en 12’ og en 7’ da det er data og ikke skjermbilde som utveksles i den gjeldende appen. Har spurt om dette av samme grunn som du nevner. Nja, det er jeg usikker på. Har selv hatt Simrad NSS16 evo2 og brukt iPad med pågjeldende app. Om vi snakker om den samme appen og bruken, så speiles jo skjermen på plotteren på iPad'en. Om du zoomer inn bildet på plotteren, så zoomer bildet på iPad'en tilsvarende. Derfor er jeg litt tvilende (med ikke skråsikker) på at du får samme oppløsning på iPad'en, uansett plotterstørrelse. Jeg ville i ihvertfall dobbeltsjekket det. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 5.April.2019 Del på Facebook Svart 5.April.2019 nordan family 27 skrev 1 time siden: Selger av Simrad påstår jeg får samme oppløsning på Ipad av en 12’ og en 7’ da det er data og ikke skjermbilde som utveksles i den gjeldende appen. Har spurt om dette av samme grunn som du nevner. Hmmm... det svarer ikke til min oplevelse - med streg under oplevelse. Jeg har en 11' ipad pro og en 9' plotter og oplever, at billedet på padden har dårligere opløsning. Som @Bonus skriver, så er det en ren spejling af skærmen på plotteren, så jeg har svært ved at se hvordan opløsningen på en pad kan være højere end på det oprindelige billede. Men @abbor ved det måske bedre? Go9 har en opløsning på 800x480. GO12 har 1280x800. En 9,7' Ipad (almindelig) har 2048 x 1536. En 12,3' har 2732 x 2048. Hvordan en GO12 kan sende 2732x2048 til en plotter når den kun sender under det halve til sin egen skærm har jeg svært ved at se. Sitér dette innlegget Link to post
Tønsberg84 Svart 5.April.2019 Del på Facebook Svart 5.April.2019 Jeg er sånn passe fornøyd med Raymarine, bortsett fra at den ikke vil autoroute med mindre du betaler en heftig lisens 1gang pr år. Bortsett fra dette er brukervennlighet og kartet bra. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 5.April.2019 Del på Facebook Svart 5.April.2019 Bildet som speiles på et nettbrett har samme oppløsning som skjermen på plotteren. Videostrømmen til skjermen blir MPEG kodet og sendt til nettbrettet. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 5.April.2019 Del på Facebook Svart 5.April.2019 Veldig interessant dette. Fryktet det var slik, men selger bekreftet på messen at det ikke var speilbilde av skjerm, men data som ble utvekslet, og at oppløsningen på IPad ville følge Ipadens begrensinger og bli lik uavhengig av størrelsen på plotteren. Men når deres erfaringer er annerledes må jeg virkelig sjekke dette videre så jeg ikke gjør en bommert. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 6.April.2019 Del på Facebook Svart 6.April.2019 Ingen grunn til å sjekke mer. Jeg er sikker på at det er oppløsningen til plotterskjerm som speiles til nettbrett. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 6.April.2019 Del på Facebook Svart 6.April.2019 Her er et screenshot fra min iPad når den spejler plotteren: Og sådan ser det ud når jeg kører Navionics på iPad selv: Sitér dette innlegget Link to post
tresfjord 28 Svart 17.April.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2019 Det blei simrad go 12 med 3g radar og totalscan svinger.. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 17.April.2019 Del på Facebook Svart 17.April.2019 Det lyder som et godt og fornuftigt valg. Det er jeg sikker på at du bliver glad for ! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.