paxo Svart 27.Mai.2019 Del på Facebook Svart 27.Mai.2019 (redigert) Cosse skrev On 25.04.2019 at 8.38: Jording er sjekket og sitter godt med kontaktfett Et par ting som skurrer: - Jording, og alle andre koblinger, skal vel være metall mot metall og ikke ha noe fett på seg? Kan riktignok beskyttes med syrefri vaselin utvendig, men ikke i kontaktpunktet. - " ..motoren spytter bensin ut av slange inn på forgasser hver gang den fjusker.. det er slangen som går fra bensinpumpe og inn på forgasser som spytter ut ved fjusking.. " Dette er jo en tett slange som er festet i begge ender. Hvordan kan den spytte bensin? Hvor ser du det? Er det ved festet på enden, bør du sette på slangeklemmer så den ikke suger luft. Redigert 27.Mai.2019 av paxo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Cosse Svart 28.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2019 Ja beklager om tråden er blitt rotete.. Kontakter har kontaktfett.. jordingen har ikke nei:) slangen går fra bemsinpumpe og inn på øverste forgasser, du ser det på videon tidligere i tråden. Den er tett unntatt når jeg får fjuskingen, Skjønner du hva jeg mener da? kan godt skru på en slangeklemme der for og teste bare. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 28.Mai.2019 Del på Facebook Svart 28.Mai.2019 Tråden di er ikke rotete men oppsumeringen din fra ca halvveis gjør det lettere for de som følger mange tråder å henge med og for de som er nye inn å få rask oversikt... når det blir 50-50 sjøegenskaper og fusking så blir det enda viktigere derav rådet Har du et par bilder av forgasser området fra begge sider ? Sitér dette innlegget Link to post
Cosse Svart 28.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2019 Jepp, Ser selv at tråden vart rotete så tar lærdom av det til neste gang:) Skal få ordne bilder etterpå,reiser ned og setter på slangeklemmer og prøver det :) Sitér dette innlegget Link to post
Cosse Svart 28.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2019 Satt på slangeklemme uten at dette hjalp på fjuskingen men spytter ikke bensin ut der lenger når den fjusker da. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 28.Mai.2019 Del på Facebook Svart 28.Mai.2019 Supre bilder Flott, selv om ikke fuskingen forsvant så har du redusert brannfaren, det er også viktig. En mulig ganske enkel sjekk er å ta av flammedemperen (av noen omtalt som luftfilterboks uten luftfilter) og fysisk se inn i venturiet på forgasseren mens du belaster (en kjører og du ser ) eller binde båten i båsen på en brygge. Se i underkant av løpet inn i forgasseren på høyde med spjellet. kommer det like mye bensin ut av stigerør på alle forgassere ? Eller kan det se ut som om en forgasser renner over og forstøver dårlig ? Jeg ser av bilde at du ikke har ferdige slangenippler på dine forgassere, dermed er det mer fuzz å kjøre dynamisk flotørhøydenivå sjekk. Sitér dette innlegget Link to post
Cosse Svart 28.Mai.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2019 Okei, skal prøve å gjør det imorgen! :) takk skal du ha! Sitér dette innlegget Link to post
Cosse Svart 30.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juni.2019 Hei! Har vært lite aktivitet indet siste men tok med tenningslampe idag og var ingen tegn til noe fjusk der på noen av coilene.. koblet på en og en og kjørte på tomgang så litt belastning og var jamn og lik blinking på tenningslampa på alle tre.. kan jeg nå utelukke tenning? fekk også sjekket at tenningen var justert rett i forhold til fortenning og gradene der. Har ikke fått sjekket ditt tips dieselfan, skal gjøres når været er bedre! :) Sitér dette innlegget Link to post
Cosse Svart 7.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2019 Noen som har flere tips? Prøver og selge båten da jeg har tatt over en annen større båt. Men virker tungsolgt forstålig nok når motoren ikke fungerer som den skal. Sitér dette innlegget Link to post
sjøbjørn Svart 27.August.2019 Del på Facebook Svart 27.August.2019 Når det gjelder stabilitet på Rana 530 er den nye modellen med selvlensende skrog veldig ustabil. Båten på bildet på tidligere innlegg er min egen, fabrikken har løftet bunnen for å gjøre den selvlensende og laget innerliner på båten. Helt greit det i seg selv, men dette skroget tåler over hodet ikke den ekstra vekten og det høyere tyngdepunktet. Den mest skrulle 17- foting jeg har satt min fot oppi. Sjøegenskapene er vel kanskje ganske greie med sjøen midt i mot, men hvem vil ha en båt som lener seg så mye over til siden at man kan kun stå en mann i siden om gangen? Båten ble av denne grunn i kort tids eie for min del. Service og levering hos Rana Plast er også en historie for seg selv. Båten var ikke ferdig montert ved levering, og det tok flere måneder med purring før jeg fikk alle delene. Jeg vil anbefale å styre unna denne båt- modellen og dette firmaet. (De tar forresten sjelden telefonen uansett) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 27.August.2019 Del på Facebook Svart 27.August.2019 sjøbjørn skrev for 4 timer siden: Når det gjelder stabilitet på Rana 530 er den nye modellen med selvlensende skrog veldig ustabil. Ikke sett denne i selvlensende utgave. Men har sett andre båtmodeller i "ny" utgave med hevet dørk og skrogsider , som ikke har kommet heldig fra en slik redesign. Mer ustabil pga høyere tyngdepunkt og mer vindfølsom går igjen Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
tkb Svart 27.August.2019 Del på Facebook Svart 27.August.2019 Rana Plast er ikke i Rana lenger, bare navnet igjen. Har hørt endel negativt om hvordan det er blitt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.