Jump to content

Sorte striper-anbefaling av såpe

pipe

Recommended Posts

Er det noen som har en anbefaling av såpe som tar sorte striper på båt/camping bil/vogn effektivt ?
Sliter litt med å finne en såpe eller avfetting som er god på dette.
Gjerne ett produkt som er å få kjøpt over disk i en middels stor by men er ikke fremend for å bestille på nett, for i år skal jeg finne såpen som virker.
Det eneste produktet jeg har funnet er Turte Wax sin marine cleaner som effektivt fjærner disse sorte stripene men det er en "lakk" rens som må gnis på og tørkes av.

Har hørt med min lokale bilutstyr butikk men de sier ærlig at de ikke har noe som virker bra og anbefaler Turtle Marine Cleaner.
Det var vel de i sin tid som solgte meg nevnte produkt som fungerer bra i den forstand at man relativt enkelt kan gnikke vekk de sorte stripene men når man har veldig mange kvm tar det sin tid.
Jeg vil vaske vekk stripene ikke gnikke de av.

Noen forslag?

Redigert av pipe (see edit history)

Black Streak Remover på sprayflaske. Den fjerner slike striper som dugg for solen. Spray på og tørk av med en fuktig klut, tar ikke voksen. Du får den i båtutstyrsforetninger og hos Biltema.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

12 minutes ago, Ttor said:

Har du prøvd Turtle Super Wash?

Nei,,men når du nevner det så har jeg litt tro på det produktet da produktet i ren form er i stand til å ta asfalt på billakk.
På en annen side så fungerer ikke Prick Bort overhode på sorte striper selv om den er asfalt fjærner kongen nummer 1.
Tror jeg skal ha en flaske stående da den var min foretrukene vinter shapoo før jeg ble jålete på dyr voks.
Skal prøves.

Sikkert et bra produkt for biler og bobiler, men hva med saltbelegg på en båt? Kanskje lurere å komme på fornavn med en i båtdelebutikk?

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

19 minutes ago, Lars H. said:

Sikkert et bra produkt for biler og bobiler, men hva med saltbelegg på en båt? Kanskje lurere å komme på fornavn med en i båtdelebutikk?

Båtdelebutikker finnes ikke i Tønsberg bare en rekvesita butikk men det er jo begrenset hvor mange båtshaker og fendre man trenger.
Bildelebutikken har derimot service deler til motor og drev i hylla samt marine batterier, dynamo og startere på lager.
Skulle man trenge motor og drev deler så ordner de det i fra Telmo til dagen etter.
Disse er for meg mere verdifulle å være på fornavn med enn en flytevest selger på båtrekvisita butikken.
I gode gamle dager hadde vi jo butikken til Engbo der man fikk alt i mellom baug og hekk nesten uansett hva man måtte være på jakt etter.

Lars H. skrev On 3.4.2019 at 22.01:

Det er vel ikke et vaskemiddel i verden som ikke tar saltbelegg.. og som vi alle vet så trenger produktet ikke å inneholde "båt" i navnet :)

Møkkarenner: Black streak remover eller "magisk" svamp.

09 Sealine F37 - VP D4 260

• 3 måneder senere...
marius skrev for 6 timer siden:

Surfex HD er suveren til sorte striper. Kjøpes i bilrekvisitabutikk i 1 eller 5 liter.

Kan du være litt mer spesifikk med hvilken kjede?
Finnes 5 stk der jeg bor men tviler bortsett i fra kanskje BilExtra?
Jeg har kjøpt både BT Strek Remover og Turtel Wax produktet jeg linket til men nå har jeg ikke noe å prøve produktene på fordi jeg ordnet det på gamle måten før jeg handlet.
Surfix HD ønsker jeg å kjøpe fordi denne såpen er meget god til mange ting men vil ikke betale for frakt i fra nett butikk

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...