Hedwig Startet 3.April.2019 Del på Facebook Startet 3.April.2019 Vi har en Bavaria med Bavaria 301-302 elpanel. I dag valgte bauglanternen plutselig å ikke lyse. Får feilmelding på panelet (lyset blinker). Selve lyspæren virker. Noen andre bavariaeiere som har tips? Er det en egen sikring for hver lanternekurs på panel 301? Takknemlig for alle tips :) Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 5.April.2019 Del på Facebook Svart 5.April.2019 Bauglanterne finnes ikke, det er en sammensatt sidelanterne du har i baugen. Du må måle spenning på sokkel for å finne ut om du har spenning frem dit eller om den forsvinner på veien. Indikatoren på panelet blinker fordi det går lite eller ingen strøm i kretsen. Sitér dette innlegget Link to post
Hedwig Svart 8.April.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2019 Takk. På panelet kalles lanternen "Bow", derfor brukte jeg det for å unngå misforståelser. Til de som senere måtte ha utfordringer med Bavaria Panel 301 (skrevet slik, så det blir lett å søke opp): Panel 301 har, så vidt jeg klarte å bringe på det rene, ikke egne sikringer for hver lanterne, de har kun fellessikring. Det vil si at dersom man får feilmelding på en av lanternene skyldes det ikke sikring. Vår feilmelding skyldtes en ledning, den ble byttet, vips var alt ok. Så også på andre forum at de fikk feilmelding når de byttet til led. Vi byttet til litt kraftige led (skulle tilsvare 25w/2A) fra Best Marine, det virker og vi har ikke fått feilmelding. Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 7.Juni.2020 Del på Facebook Svart 7.Juni.2020 (redigert) Er det noen som har byttet ut topplanterne pæra med led pære og har anbefalinger på merke. Redigert 7.Juni.2020 av leopard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hedwig Svart 7.Juni.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juni.2020 Vi byttet i baug til de fra Best Marine. De fungerer bra. Kan ikke se noen grunn til at de ikke skal fungere like fint i topplanternen @leopard Sitér dette innlegget Link to post
LI4560 Svart 7.Juni.2020 Del på Facebook Svart 7.Juni.2020 leopard skrev 39 minutter siden: Er det noen som har byttet ut topplanterne pæra med led pære og har anbefalinger på merke. Jeg har byttet til denne https://seatronic.no/led-paere-hvit fra Seatronic. Fungerer fint. Trekker 0.27A mot 1.54A på den originale glødepæren. Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 7.Juni.2020 Del på Facebook Svart 7.Juni.2020 Takk @Havelle og @LI4560 👍 Sitér dette innlegget Link to post
Jonas78 Svart 7.Juni.2020 Del på Facebook Svart 7.Juni.2020 Mål med multimediene der pæren sitter for å se om du får strøm ut, om du får strøm ut, og pæren virker, kan den ha slått seg løs. har skjedd med meg en gang Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.