turøy Startet 5.April.2019 Link til dette innlegget Startet 5.April.2019 Hei, var skikkelig uheldig i dag... klarte å bakke på en stein med drevet, proppelen fikk seg et kakk men rett etterpå når eg sku videre virket styringen rundt 20-30sek før det ikkje gjekk å styre. Styre gaffelen på innsiden svinger når eg svinger men drevet er helt løst på utsiden , kan dra det frem å tilbake for hånd. Noen som vet ka som er galt og ka eg må gjøre får å fikse dette? Kommentar fra moderator: Tittel redigert, var "Trenger hjelp til dp290 drev". Alle må vennligst lese reglene for titler før man poster. Utdrag: Av hensyn til brukervennligheten er det viktig at titlene beskriver emnet på en best mulig måte, den kan inneholde inntil 100 tegn. Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent. Om det er relevant skal emnetittelen inneholde både produktnavn og beskrivelse av hva saken gjelder. Ordene hjelp, problem(er) og spørsmål, er ikke tillatt, grunnen er at bruk av disse intetsigende ordene nesten alltid fører til en mangelfull tittel. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 5.April.2019 Link til dette innlegget Svart 5.April.2019 Mulig at drevet har løsnet fra styrehjelmen. Du må uansett opp og sjekke propellen og propellakslingen for skjevhet. Kjører du videre med dette, så kan du risikere fult havari av drevet. Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 5.April.2019 Link til dette innlegget Svart 5.April.2019 Helt enig med Bellen båten må på land og sjekkes. Regner med at du har sjekket låsebolten til styresylinder inne i båten resten er utvendig 2stk umbrako til hjelmen det ser du lett når båten kommer opp. Akslen MÅ sjekkes etter landkjenning ikke bare visuelt Sitér dette innlegget Link to post
turøy Svart 5.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2019 Takk for svar, ja har sjekket låsebolt t styresylinder, sikkert drevet som er løsnet fra styrehjelmen da. Er det lett å få dette på plass igjen når eg har løsnet styrehjelmen? tips til hvordan sjekke om propellakselen er skeiv? Er ganske ny på dette med drev. Setter stor pris på alle svar Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 5.April.2019 Link til dette innlegget Svart 5.April.2019 Jeg hadde samme problem med et av mine drev. Måtte bytte styrehjel og pen av propellene. Kost 11000 kroner. Det ble benyttet brukte deler. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Windy 32 Svart 5.April.2019 Link til dette innlegget Svart 5.April.2019 Dette er vel en forsikringsak? Aksler må demont. og måles i benk om det skal bli riktig. Sitér dette innlegget Link to post
turøy Svart 5.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2019 Er det mulig å hente noe fra forsikringselskapet her da? Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 5.April.2019 Link til dette innlegget Svart 5.April.2019 Han har bakket på en stein. Da vil jeg tro farten var liten, og dermed har vel akselen ikke blir slått skjev. Min ble ikke det. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Guest Svart 5.April.2019 Link til dette innlegget Svart 5.April.2019 Stor fare for at gaffelen eller hjelmen har takka for seg da. Akselene tåler mye, vet om en som har dunka nedatt 10ganger siste 3årene og han har aldri sjekka akselene, og drevet lever den dag idag (uhell skjer, hvis man kjører 365dager/1000timer i året) Sitér dette innlegget Link to post
Polarbeer Svart 7.April.2019 Link til dette innlegget Svart 7.April.2019 Ganske sikker på at styregaffelen er knekt, med arbeidet det medfører. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.