Too Much Startet 5.April.2019 Del på Facebook Startet 5.April.2019 (redigert) Holder på å skrape bort gammel Jotun Racing pga. flass og en noe rusten Kjøl. Siden dette er den eneste gangen jeg kommer til å rense bunnen fullstendig (håper jeg) så vil jeg ha et produkt som ikke bygger lag og eventuelt et som holder i flere år. Copper Coat er ikke aktuelt, har sett for mange bilder av grodde båter med Copper Coat. Er det eneste reelle alternativet VC17 ekstra eller det også på vei ut? Har også tittet litt på Hempel Silic One, er det et reelt alternativ? Besnærende med et stoff som skal holde i flere år, eventuelt med en tur i vaskemaskin i løpet av sommeren og opp for spyling på våren. Jeg lider av valgets kvaler! Redigert 5.April.2019 av Too Much Redigert tittel. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ydalir Svart 5.April.2019 Del på Facebook Svart 5.April.2019 Jeg har nettopp lagt silic one. Det var ikke et tynt lag. Mer som et gummibelegg. Men slett og fint når det tørker, og lav friksjon sier de. Men om det funker, det vil vise seg. Miljøvennlig da. Det betyr litt for meg. Sitér dette innlegget Link to post
Too Much Svart 5.April.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2019 Lurer veldig på langtidseffekten av Silic One, spesielt med tanke på hvor mye det bygger og om det kommer til å bli et problem med flassing etc. Er forøvrig enig i at miljøvennlig er bra, men er usikker på hvor miljøvennlig silikon egentlig er. Påførte du på "rent" skrog eller over gammelt bunnstoff? Sitér dette innlegget Link to post
ydalir Svart 5.April.2019 Del på Facebook Svart 5.April.2019 Skrapte vekk det meste, men gadd ikke fjerne alt. La sealer, så tiecoat. Jeg vet ikke mye om silikon, bare lest reklamen. Den inneholder iaffal ikke mikroplast og tungmetaller.. Sitér dette innlegget Link to post
Gunnar Svart 5.April.2019 Del på Facebook Svart 5.April.2019 VC17 er svaret, ikke noe mer å lure på. Har brukt det siden båten var ny i 2005, bunnen ser fremdeles ny ut. Bygger ikke, flasser ikke. Gjennomprøvd, ikke noe nytt «lurium». Sitér dette innlegget Link to post
Too Much Svart 5.April.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2019 Tenkte meg det, får bare håpe at det forblir i markedet... Sitér dette innlegget Link to post
ydalir Svart 6.April.2019 Del på Facebook Svart 6.April.2019 (redigert) Vc17 avgir jo litt gift da, men det er kanskje ikke så farlig, havet er jo så stort Redigert 6.April.2019 av ydalir (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 6.April.2019 Del på Facebook Svart 6.April.2019 Har googlet og lest litt om disse silikonbaserte bunnstoffene. Skal være noe av det beste en får. Holder seg rent og pent, og om det blir noe slim osv er det ekstremt lett å fjerne, og det holder over flere år. Blir nok min løsning å bruke dette når bunnen må tas helt ned igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Too Much Svart 6.April.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2019 ydalir skrev for 1 time siden: Vc17 avgir jo litt gift da, men det er kanskje ikke så farlig, havet er jo så stort Jeg lever godt med å bruke VC 17 under båten. Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 6.April.2019 Del på Facebook Svart 6.April.2019 Finnes miljøvennlig vc17: https://www.seasea.se/färg/bottenfärg/international-bottenfärg/bottenfärg-international-vc-17m-eco Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Too Much Svart 7.April.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2019 VC17 ECO er for innsjø og brakkvann. Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 7.April.2019 Del på Facebook Svart 7.April.2019 Jeg vet, men har det så mye å si (er ikke ekspert på bunnstoff). Det burde vel funke i saltvann, tror jeg. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.