Jump to content

Planla å bytte bunnstoff til Hempel Waterglide, men det har utgått. Hva velger jeg da?

Too Much

Recommended Posts

Holder på å skrape bort gammel Jotun Racing pga. flass og en noe rusten Kjøl.

Siden dette er den eneste gangen jeg kommer til å rense bunnen fullstendig (håper jeg) så vil jeg ha et produkt som ikke bygger lag og eventuelt et som holder i flere år. Copper Coat er ikke aktuelt, har sett for mange bilder av grodde båter med Copper Coat.

Er det eneste reelle alternativet VC17 ekstra eller det også på vei ut?

Har også tittet litt på Hempel Silic One, er det et reelt alternativ?

Besnærende med et stoff som skal holde i flere år, eventuelt med en tur i vaskemaskin i løpet av sommeren og opp for spyling på våren.

Jeg lider av valgets kvaler!

Redigert av Too Much
Redigert tittel. (see edit history)

Lurer veldig på langtidseffekten av Silic One, spesielt med tanke på hvor mye det bygger og om det kommer til å bli et problem med flassing etc. Er forøvrig enig i at miljøvennlig er bra, men er usikker på hvor miljøvennlig silikon egentlig er.

Påførte du på "rent" skrog eller over gammelt bunnstoff?

Guest Avmønstret#

Har googlet og lest litt om disse silikonbaserte bunnstoffene. Skal være noe av det beste en får. Holder seg rent og pent, og om det blir noe slim osv er det ekstremt lett å fjerne, og det holder over flere år. 

Blir nok min løsning å bruke dette når bunnen må tas helt ned igjen. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...