Quattro Startet 7.April.2019 Link til dette innlegget Startet 7.April.2019 (redigert) Etter å ha fått startet min yamaha 20/25 autolube fra 1995, så går den ikke på tomgang, den stopper, ryker veldig (blått) og høyt turtall, da vi får den ned på lavt turtall da fiser/puffer den Denne har jo dobble forgassere, lest litt forskjellig her inne om at forgassere trenger rens osv...men velger å spørre selv om mitt spesifikt problem. Noen som har opplevd dette ? Feil innstilling på forgasser? Det er nye plugger, ny bensin, er fylt ca 0,4l 2 taktsolje på tank som rommer 20l, bensinfilter er rengjort. Redigert 7.April.2019 av Quattro (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 7.April.2019 Link til dette innlegget Svart 7.April.2019 Trenger nok en justering og sikkert en forgasserrens Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Quattro Svart 7.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2019 LALUNA II skrev 32 minutter siden: Trenger nok en justering og sikkert en forgasserrens Er det noen fasit på justering? Evt har du en pekepinne på hvor mye jeg kan justere ? Forgasserrens tenker du tilsetning eller blokke fra hverandre og montere ? Trenger vell da nye pakninger også da. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 7.April.2019 Link til dette innlegget Svart 7.April.2019 Jeg kjenner ikke til typen så en tur til merkeforhandler så kan du kanskje få grunninnstillingene og også info hva som bør byttes ved demontering av forgassere og rens Annbefaler ikke å gjøre dette med ti tommeltotter da det krever litt mere Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Quattro Svart 7.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2019 LALUNA II skrev 12 minutter siden: Jeg kjenner ikke til typen så en tur til merkeforhandler så kan du kanskje få grunninnstillingene og også info hva som bør byttes ved demontering av forgassere og rens Annbefaler ikke å gjøre dette med ti tommeltotter da det krever litt mere Tar å hører på merkeforhandler, det vil nok gå bra da jeg jobber med dagelig som kreves god teknisk innsikt. Men skal ta å høre litt, tusen takk for svar !:) Sitér dette innlegget Link to post
Quattro Svart 8.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2019 Vil takke for hjelpen og tipset...renset og grov justerte forgassere, motoren startet og gikk som bare det ! Fine justere i morgen ! :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.