Jump to content

Hvor kjøpe nytt håndsett/mikrofon til Midland Neptune VHF

Hafrsfjord

Recommended Posts

Ledningen /ytterisolasjonen til mikrofonen til min Midland Neptune VHF går i oppløsning, jeg ser rett inn på kobberledninger, så jeg trenger nytt håndsett. Jeg har sjekket Maritim (hvor jeg kjøpte VHF- en) og Landor Larsen (Stavanger) men de rister bare på hode til spørsmål om reservedeler. Noen som har tips om hvor jeg kan kjøpe nytt?

Roger jo skrev 48 minutter siden:

kan du ikke skifte ledning?

…………………….

https://www.velleman.eu/products/view?id=374530&country=be&lang=en

Det er sikkert mulig å skifte ledning ( hvis en kan finne rett ledning ), men  jeg føler meg ikke kompetent til å begynne å lodde 7 tynne ledninger på et kretskort inni mikrofonen, og de samme 7 tynne ledningene inne i pluggen (som jeg heller ikke klarer å se hvordan den skal åpnes uten å bruke rå makt ). Det bør vel helst være rett ledning på rett loddepunkt, hvis ikke blokkerer jeg vel "hele Kystradio Sør ":blush:......Den siste linken viser rett VHF, men slik jeg leser det både på denne siden, og andre nettsider, så  står det at dette produktet er utgått av sortimentet...?

Et radio/tv verksted ordner det.

Ledningen i telefonrøret mitt har  2 til mik 2 til høy 2 til sender og 1 hyssing som sikring, det er en for lite til deg, 

Hjemmeside en mail er hvert et forsøk, om ikke annet sende deg en ledning med plugg.

https://www.midlandeurope.com/en/contact/contact/index

Redigert av Roger jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Har  gitt opp å skaffe ny mikrofon/ledning, så om det ikke skulle dukke opp en brukt, så blir den kassert. Kjøpte ny Standard Horizon VHF m/gps GX1700E.

Ifølge reklamen så har denne "Innebygget 12 kanals GPS mottaker"......

En annen VHF jeg kikket på St.Horizon 1800 (?) hadde "innebygget 66 kanals GPS mottaker"...… hvilke kanaler er det her snakk om? Er det antall satelitter den kan finne? Forsøkte å få svar på dette hos selger, men da ble det enda mer uklart enn før...…….:rolleyes:. Noen som har en forklaring?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...