Janmbj Startet 10.April.2019 Link til dette innlegget Startet 10.April.2019 Jeg er på jakt etter en brukt redningsflåte til min Halco 26, men vet ikke hva jeg skal se etter og hva som er bra nok. Jeg ønsker en flåte i bag. På Finn.no finner jeg en rimelig variant av denne Arimar , med neste serviceintervall i mars neste år http://buholmen.no/produkt/arimar-4-personer-i-bag/ SeaGo Raft Gx-4 koster litt mer -4.000 -, men ble innkjøpt i 2014. Regner med at den må ha service. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=144576167 Zodiac Coaster ligger ute til 10.000. Uklart med service https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=143823140 For meg ser det ut som jeg kan få en like velutstyrt flåte i Arimar til en femdel av prisen av en Zodiac. De fleste flåtene som ligger ute for salg har nok ikke vært inne til service, Hva må jeg regne med i kostnader på en slik service? Sitér dette innlegget Link to post
Lysekil Svart 10.April.2019 Link til dette innlegget Svart 10.April.2019 Redningsflåter er ferskvare og må sjekkes/sertifiseres i henhold til fabrikkens anbefalinger. Jeg har i løpet av de siste to årene sett to flåter , begge 6 personers i container, som var helt råtne og ikke kunne brukes videre. Ingen av disse var sjekket i løpet av de siste 5-6 årene, og gikk rett på søpla. Om du skal kjøpe brukt så forsikre deg om at flåten er nylig sertifisert/sjekket, og at det finnes dokumentasjon på dette. Om du kjøper en flåte billig, og skal få den sjekket selv legger du opp til dyr gambling. Jeg bruker Syversen flåteservice ved Kungshamn/Smøgen siden jeg bor i nærheten. Han tar ca 5500 SEK for en sjekk av 4-6 personers flåte i Container. Kostet omtrent det samme i Norge for 7- 8 år siden. . Da har jeg tatt ut pyroteknisk fra flåten, og har dette i en "grab bag" (vanntett som flyter) sammen med EPIRB og litt annet nødutstyr. Det sparer litt på prisen for sertifiseringen, samt at du har det tilgjengelig både i båten og flåten om nødvendig. Sitér dette innlegget Link to post
Janmbj Svart 10.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2019 Takk for gode råd. Ser at billig kan bli dyrt. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 10.April.2019 Link til dette innlegget Svart 10.April.2019 Sjekk også at det er et serviceverkstede for den flåten du kjøper i nærheten av der du befinner deg. Det koster en formue i frakt om du må sende den til ompakking. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 10.April.2019 Link til dette innlegget Svart 10.April.2019 Hvor ofte skal du bruke den? Det kan faktisk være billigere å leie en enn å eie en. Det koster fra 5000 og oppover å utføre sertifisering. Og en sertifisert flåte er ikke til å stole på. Mine går ut på dato når de er ti år. Jeg kommer ikke til å kjøpe mye men leie. Jeg driver skolebåt. Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Janmbj Svart 10.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2019 Tenker å ha den permanent i båten så jeg slipper å forholde meg til gummibåt. Hva koster det å leie? Sitér dette innlegget Link to post
Janmbj Svart 10.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2019 Ut fra reaksjonene tolker jeg at det kan være enklere, billigere og ikke minst sikrere å kjøpe ny. Som denne: https://seatronic.no/sikkerhet/redningsflater/redningsflater-c-249/seago-offshore-rorc-redningsfl Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 10.April.2019 Link til dette innlegget Svart 10.April.2019 om jeg skulle kjøpt en redningsflåte hadde jeg ville valgt å kjøpe en ny! Når det gjelder redningsutstyr er det ikke noe vits iå komme med kompromiss! Hvorfor vil du ha flåte? hva er bruksområdet med Halcoen? for prisen på redningsflåte får man vel en bra lettbåt med sikkelig davitsystem, men driver du bruk og vil ha hekken fri så blir det vel et problem, du kan selv berge deg også. I en flåte er du jo avhengi av at noen kommer å plukker deg opp Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Lysekil Svart 10.April.2019 Link til dette innlegget Svart 10.April.2019 Det er nok et godt valg. Om du bor på østlandet kan du jo også levere og hente på service hos Seatronic ved Moss. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 10.April.2019 Link til dette innlegget Svart 10.April.2019 Jeg har 2 Seago flåter, 6 manns kjøpt på Seatronic. Sjekk med de hva de tar i leie. For prisen det koster å kjøpe og følge serviceintervaller kan du leie mange helger! Har en kjenning som seiler mye. Han leier. Det blir billigere på sikt. Du får leid dem på Seatronic. Hør gjerne med flere leverandører om pris og pris på service. Maritim har også flåter. Og det finnes fler på nettet. Og vil du ha i bag har jeg en som ble sertifisert i februar til salgs! Det er i container som gjelder! De er tunge som he...... Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.