Jump to content

Simrad BR24 radarantenne fungerer ikke


K.I.S.S.

Recommended Posts

.......... kjent problem. Har selv NX40 og BR24 (3G) med RI11. Spenning på gul og rød, fra interface RI 11, men radar virker ikke. Den begynte å streike rett etter innstallasjon, virket bra noen år, litt frem og tilbake, men kuttet helt ut i fjor høst. Kjent problem var dårlig klem på RJ45, byttet denne, virket etter det, men streiket igjen. Har SW 2.3.20 May 2010,  HW 1.E.5.123 og Bootloader 1.3.9.

Virker som utrolig mange med Simrad 3G har problemer. Kjedelig, for det er en utrolig bra radar. Begynner selv å bli rimelig lei den radaren og interfacet. Jeg har egentlig gitt opp hele greia.

 

 

 

Link to post
Share on other sites

K.I.S.S. skrev On 10.4.2019 at 18.34:

radar antennen går ikke rundt selv om jeg har 12v på kabelen som går fra interfasen som heter RI 11og opp til antennen, signalet som jeg får på skjermen er (ingen radar) er det en løsning på dette problemet.

 

Har du funnet feilen? 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

 

Kan feilen ligge i bootloader til RI10 (RI11)? SW 1.4.0 og 1.4.1. Jeg har  SW 1.3.9.

Ser det i 2012 kom ny sw for bootloader til disse (forskjellen på RI11 og RI10 er hhv Simnet og NMEA 0183).

Står omtalt No Radar issue på denne. Oppdateres via Simrad ST10 interface til PC til NX40/45.

Kan ikke bruke SD kort for sw oppdatering til RI10/11 til denne serien.

RI10 New Software 1.4.0 and 1.4.1

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
K.I.S.S. skrev On 10.4.2019 at 18.34:

radar antennen går ikke rundt selv om jeg har 12v på kabelen som går fra interfasen som heter RI 11og opp til antennen, signalet som jeg får på skjermen er (ingen radar) er det en løsning på dette problemet.

 

K.I.S.S. Har du fått løst problemet?

 

 

 

Link to post
Share on other sites

  • 4 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...