skorpo Startet 10.April.2019 Del på Facebook Startet 10.April.2019 (redigert) Vi lånte bort båten - og han som brukte båten var uheldig og køyrde på stein. Slik at propellen vart skadd og "rorbladet" (eg veit ikkje kva det heiter) knakk. Propellen har vi skifta, men er det verd å reparere skaden på roret? Eller er båten i praksis like stabil og grei utan fullt blad? Eg veit ikkje kor mykje som er knekt av. Det er ein 20 hk Suzuki 4taktar vi har. Redigert 10.April.2019 av skorpo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 10.April.2019 Del på Facebook Svart 10.April.2019 Hei.Det går sikkert bra dette.Prøv båten så kjenner du om den er ustabil på styringen. Har kjørt med noe lignende på en 15 hk og det gikk helt fint ,merket ingenting. Ellers må du bytte undervannshus. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Blyrauva Svart 10.April.2019 Del på Facebook Svart 10.April.2019 Hei, det er mulig å sveise dette hvis du har rett utstyr og kunnskap. Om det er verdt å bruk penger på det er en vurdering du må gjøre. Kanskje kjenner du en sveiser? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 11.April.2019 Del på Facebook Svart 11.April.2019 Hva synes han som lånte båten og forvoldte skaden? Forsikring? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
-morten- Svart 11.April.2019 Del på Facebook Svart 11.April.2019 Hadde jeg gjort dette på en lånt bår, ville jeg ha reparert det og betalt for skaden.. Når det er sagt liker jeg hverken å låne eller låne bort båter biler eller MC! Vet det er dumt å si,men det er personlige ting for meg. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
skorpo Svart 11.April.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.April.2019 (redigert) Mouche skrev 1 time siden: Hva synes han som lånte båten og forvoldte skaden? Forsikring? Alle kan vere uheldige. Han betalte dobbel propellkostnad + litt til, og han hadde betalt meir om eg hadde forlangt det. Vi har ikkje forsikring på denne båten. Redigert 11.April.2019 av skorpo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jannmar Svart 11.April.2019 Del på Facebook Svart 11.April.2019 (redigert) Prøv båten. Du som har brukt denne båten mye før, vil fort merke om noe har endret seg, eller om den oppfører seg slik som tidligere. Særlig i et tilfelle som dette, hvor endringen ikke har kommet snikende over lang tid, gradvis og "umerkelig". Graden av forandring, om det i det hele tatt er noen forandring, avgjør hva du må foreta deg vedr. bytte/reparasjon av undervannshus. Kanskje blir resultatet som med Mons Olavs 15HK at du merker ingenting? Flott om du kunne legge ut resultatet av prøveturen her på Båtplassen. ? Redigert 11.April.2019 av Jannmar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Too Much Svart 11.April.2019 Del på Facebook Svart 11.April.2019 Du kan jo eventuelt kjøpe en slik i syrefast. https://www.gator-guards.com/product-category/skegshields/ Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 11.April.2019 Del på Facebook Svart 11.April.2019 Tviler på at du merker noe, ellers lever motoren til ensom sveiser alu. Nytt undervannshus koster Mye! ( kostet ca 20 K til 25 merc i fjor) Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 11.April.2019 Del på Facebook Svart 11.April.2019 Har du forsikring? Har du sjekket at det ikke er kast i akslingen. Er det kast så blir det fort dyrt, og jo tidligere du er i kontakt med forsikring, jo lettere er det. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
skorpo Svart 11.April.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.April.2019 Takk for gode svar! Kast i akslinger er det ikkje, og på flatt hav er det ingen skilnad. Men i vind er to turer aldri like, så det er vanskeleg å seie om båten oppfører seg presis som før eller ikkje. Det kan hende vi tar kontakt med ein aluminiumssveisar. Bladet har jo også ein funksjon som beskyttelse for propellen. Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 11.April.2019 Del på Facebook Svart 11.April.2019 Skjedde med en 50hk jeg hadde, kunne ikke merke noen forskjell. Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
tilplan Svart 11.April.2019 Del på Facebook Svart 11.April.2019 Vil tro det største problemet kommer om du skal ta av motoren. Da mangler du den delen som den hvilte på. Nå vil den enten stå på propellen eller den spisse delen som er igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Stormwatch Svart 11.April.2019 Del på Facebook Svart 11.April.2019 Video om dette og propellreparasjon Sitér dette innlegget Link to post
skorpo Svart 19.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.August.2019 Eg har ikkje gjort noko med roret. Det verkar som båten er like grei å styre som før. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.