Jump to content

Hentetur Sirius 310DS Neustadt - Kristiansand påsken 2019

Lanber

Recommended Posts

Det er en switch som slår over inverter når vi kobler på landstrøm. Den var 10A og skulle vært 16A.  Feil i switch gjorde sikringen slo ut. Dette er bestillings vare. Midliertidig løsning ble å koble ut inverter så nå har vi ikke 230V på stikkene eller landstrøm varme på bereder for alt går den veien.  

Dessuten lades ikke forbruksbanker (AGM og Litium) på motor, kun på landstrøm.

Så når vi seilte 27t så gjorde vi alt uten å lade en eneste A på motor. Den lader kun motorbatteri.

Dette ville de ordne ASAP, de vil jo ikke ha på seg å levere feilvare. Stakkars han i morra som skal kjøre 800km for dette. 

Redigert av Lanber (see edit history)
Lanber skrev for 9 timer siden:

Av med motor 2230. Middag, vin og kos. Seiler på 4 knop etter Børresen, seiler så sakte jeg kan for turen er slutt når jeg kommer til land

Det høres behaglig ut, vi skal selv ut et tur nå i påsken me 0 vind ser det ut til. Det ser ut som du har lagt deg på kurs mot Grimstad?

Du er nede i 4 knop og jeg regner med at du har vinden og bølgene nesten rett i akter. Hadde du lagt deg på 260 etter rundingen av skagen og holdt den til kl. 0500 hadde du antagelig fått rom slør og bedre fart inn mot land. Men da hadde du også fått sjøen fra samme kant og en del mer rulling kanskje.

Gratulerer med fin båt og Norsk moms :yesnod:

Skulle nok gått noen timer lengre på 270 etter Skagen men ville ha seilene til å jobbe når vi skulle lage mat å spise så da ble det kurs 300.  Så at vi ikke rakk åpningstida på tolla i Kristiansand så vi satte kurs rett til Grimstad.

Ble nesten vindstille og dønninger så tok ned seila, de kom opp igjen nå og MED Code Zero oppe. Silkeføre!!!  

Vind på 120 grader 5m/s med båtfart 5.5-6 knop. 

Eta Grimstad 1230

Redigert av Lanber (see edit history)

Fatastisk ? med byggetråden og hentetråden din har du nok åpnet manges øyne for dekkshusbåt og Sirius. Sirius var ukjent for meg før du startet å skrive her. 

Dekkshus har vi også, og det er vi superfornøyd med. Største verdien ser man kanskje på lengre seilaser der man kan sitte inne på vakt. 

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...