MajorAndy Svart 9.Mai.2019 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2019 Hvordan går det her - har du fået brugt båden og fået lidt flere erfaringer? Sitér dette innlegget Link to post
Lanber Svart 29.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2019 Jeg er på jobb i Oslo denne uka, så da later jeg som det er ferie og leier jeg båtplass i Vindfangerbukta i Drøbak. Hver gang jeg går ombord er det med ett smil og det blir bare større og større. Min båt skal på Båter i sjøen i september sammen med en Sirius 40. Hjertelig velkommen båtvenner! Sitér dette innlegget Link to post
Lanber Svart 29.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2019 Brukserfaring på seil er at selvslåer blir puslete i forhold til genoa i alt under 8-ish m/s. Blir rett og slett fraseilt av alt som flyr genoa i lett vind på kryss. Men jeg slår dem på bo og komfort i størrelse 10:1. Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 29.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2019 Hadde ikke du en Code 0 på rulle? Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Lanber Svart 29.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2019 Jo! Genakeren er fin å krysse med faktisk, så lang den går helt tilbake til cockpit på kryss! Så det var ren latskap jeg lot den HR340 dra fra. Sitér dette innlegget Link to post
Lanber Svart 29.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2019 Rull ja, men den ligger jo rullet opp og pakket i sekk til vanlig. Sol.... bildet postet er fra søndag, ble utfordret av svigerbror og da måtte jeg bare dra frem den store kanonen Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 29.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2019 Jeg har også en gennaker på rulle og tror det er blitt det mest brukte seilet mitt siden jeg fikk det, såfremt det er under 8m/s og jeg ikke skal mot vinden så blir det rullet ut. :-) Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Lanber Svart 29.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2019 Ja jo, men tror jaggu den genakeren er et bedre våpen på kryss i lett vind enn selvslåer. 4 gang jeg brukte den nå ;-) Dro låsingen av styrbord sidevindu gjorde den også! Det går rett inn på checklista før neste gang Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 29.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2019 Møtte deg ved Håøya i går, regner med du kjente meg igjen? Fortsatt god sommer :-) Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Lanber Svart 29.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2019 Haha ærlig talt ikke, men i rettferdighetens navn så stiller du med skrogfarge til AWB. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 29.Juli.2019 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2019 Du hilste med lua da jeg ropte du hadde fin båt :-) Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Lanber Svart 29.Juli.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2019 Men det er da normal folkeskikk, men da vet jeg hvor vi møttes på ettermiddagen :-) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 30.August.2019 Link til dette innlegget Svart 30.August.2019 Hei Lanber se på bildene i denne annonsen....flott båt i bakgrunnen https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=150183789 Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.