BØstrøm Startet 12.April.2019 Link til dette innlegget Startet 12.April.2019 Jeg driver å justerer forskjellige ting mht reving, stramming av rodkick, og føre skjøte inn på vinsj. I cocpit tenker jeg å bruke en blokk(stående med fjær) for å lede tauet inn på en av ialt 6 vinsjer jeg har tilgjengelig. Har også vurdet å bruke to, med to ender på skjøte, men synes ikke det er nødvendig. Beste plassering er i karmen, som gjerne er ryggstøtte ellers, når man ikke seiler. Det synes jeg blir litt dumt. Kan også sette den oppe på cocpitkarmen, men da blir visningen litt ned mot vinsjen, men i praksis, ikke så mye at det blir fittestikk. Jeg foretrekker dette siste, men er det innvendiger på det? Slitasje tau, kanskje annet? Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 13.April.2019 Link til dette innlegget Svart 13.April.2019 (redigert) BØstrøm skrev for 10 timer siden: Redigert 13.April.2019 av Code0 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 13.April.2019 Link til dette innlegget Svart 13.April.2019 Lewmar sier: We recommend that the rope enters onto the drum at an angle of 5º to 10º to the base axis of the winch. To achieve this angle it may be necessary to use a base wedge when installing the winch. Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 13.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2019 Sier ikke noe om at visningmå komme nednfra? Jeg har montert en blokk foran vinsj nå, og prøver. Virker OK ved brygga ihvertfall. Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 13.April.2019 Link til dette innlegget Svart 13.April.2019 Nå med figur... Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 15.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.April.2019 Takk for utfyllende svar. Jeg har nok allerede bæsja i skuffen, med mindre jeg finneren blokk som tåler masse, og bygger mye mindre på høyden.... Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 15.April.2019 Link til dette innlegget Svart 15.April.2019 Eller tilter og hever winchen. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 16.April.2019 Link til dette innlegget Svart 16.April.2019 Må du ha det på vinsj? I min 31 foter er skjøtet bare giret via 2 blokker i hver ende, greier fint å dra det inn med håndmakt. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.