Goddis77 Startet 13.April.2019 Del på Facebook Startet 13.April.2019 (redigert) Har byttet dynamo til en Valeo kjøpt på Marinesenteret i Sandviken. Ved uttak av båten i dag fikk jeg ikke ladelampen til å slutte å lyse. Kan jeg ha koblet feil? Noen som kan si hvordan uttakene skal være? Redigert 13.April.2019 av Goddis77 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bestefar Svart 13.April.2019 Del på Facebook Svart 13.April.2019 Jeg forsøkte å finne data på denne alternatoren på nettet. Men jeg sliter litt med å finne ut hvilken type du har kjøpt. Det er mange her inne som kan mye om dette. Mulig det er lettere å få hjelp om du forteller hvilken type du har kjøpt og hvor de forskjellige ledningene går. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 13.April.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April.2019 Er en Valeo 9RC7045. Skal sjekke kablene litt etterpå tenkte jeg. Måtte bare se om noen kjente igjen denne her. Sitér dette innlegget Link to post
Bestefar Svart 13.April.2019 Del på Facebook Svart 13.April.2019 Jeg finner ikke noe om denne på valeoservice. Da tror jeg at en henvendelse til Marineservice er stedet å begynne. Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 13.April.2019 Del på Facebook Svart 13.April.2019 Det er en helt vanlig 70A. Når du kjøpte den ny burde forklaringen / koblingsskjemaet ligge nede i emballasjen. Når du sier at ladelampen ikke slukner, - men lader dynamoen som den skal? - viser turtallmåleren noe? - kan du måle noe forandring på spenningen? - har du prøvd å øke turtallet med noen hundre omdreiinger? Spørsmålene får du garantert også fra selgeren, fordi uten svar på det kan han ikke svare han heller. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Goddis77 Svart 13.April.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April.2019 Noen store konsekvenser med å krysskoble kablene på ladelampen og turteller? Er jo ikke så mye annet som kan være galt.. Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 13.April.2019 Del på Facebook Svart 13.April.2019 Normalt ikke. Men hva med å slå på tenning, trekke av kontaktene og så å se hvilken som er L (slukner), og sette det på riktig kontakt som da er D+ ? Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Goddis77 Svart 13.April.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April.2019 Fant denne her - https://www.solhaug.as/produkter/dynamo-startere/dynamoer-12v/dynamo-14v-70a-universal Så da fort at jeg hadde byttet om lade og tenning. Fikset det, alt ok ? Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 13.April.2019 Del på Facebook Svart 13.April.2019 Så bra. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.