Propellus Startet 13.April.2019 Del på Facebook Startet 13.April.2019 God kveld, godtfolk. Har et spørsmål angående deler til en Cleopatra Fisherman 33. Giret er ZF 302 IV. Det er kast i akslingen, og cutlesslageret er ødelagt. Propellen må byttes. Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i deler som passer til båten? Jeg trenger olje eller vansmurt pakkboks/hylse, cutlesslager, propell og aksling. Motoren er 450 hk, 1800 omdreininger, 1400 Nm, maks turtall er 2600, arbeidsområdået 1800-2400, maksfart er 17 knop, giret har utveksling 1,65:1. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 13.April.2019 Del på Facebook Svart 13.April.2019 Sleipner Motor i Fredikstad har alt du trenger. Den infoen de trenger er lengden på aksling, diameter, hva slags tilkobling til gir (klemflens?), dimensjon på propell. Sitér dette innlegget Link to post
Propellus Svart 19.April.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2019 Takk for svar. Har vært på nettsidene deres, og de hadde det meste jeg trengte, men ikke konflens. Jeg har en konisk akselflens (ikke hun) som er montert på girkasse ZF 302 IV. Akseldimensjon er 60 mm. Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt en slik flens? Evt hvem som lager det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.