wansers2 Startet 13.April.2019 Del på Facebook Startet 13.April.2019 Hei. Jeg har en utenbords motor som ble kjøpt brukt for cirka 9 år siden. På lokket står det Tohatsu 5. Denne motoren yter svært bedre enn en 5 hester, og forrige eier fortalte at han byttet lokk for å ha den i en innsjø. Faren min husker ikke hvor mange hester det er på den. Det er også en Tohatsu bensintank. Noen som har peil som kan fortelle hvor mange hester/ hvilket merke det er på Motoren? Legger ved noen bilder Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 13.April.2019 Del på Facebook Svart 13.April.2019 (redigert) Kan du ta et bilde der du får med hele motoren og lokket på samtidig? Ser ut som den er tosylindret. Det, sammen med formen ellers, leder meg til å tro at det sannsynligvis er enten en 8/9.8hk eller en 9.9/15hk. Hadde en 8hk Tohatsu en gang, slik jeg husker den var den spinklere under motorhodet, så holder en knapp på at det er en 9,9 eller 15hk motor. Rart at lokket får plass over motoren, mistenker det har skjedd et dekalbytte en gang i tiden Edit: Det er en 9,9 eller 15hk motor. Screenshot fra Youtube. Redigert 13.April.2019 av Hakkannen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 13.April.2019 Del på Facebook Svart 13.April.2019 Er nr plata tatt bort ? Kan nesten se ut som 1 tallet er fjernet. Dvs det skulle stått 15. Mye veier den ? Etter som jeg husker passer ikke 5hk lokket på 9,9 el 15 hk. Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 13.April.2019 Del på Facebook Svart 13.April.2019 Lokket er nok orginalt, men 5-talet er ettermontert og er uorginalt. Motorane i denne serien hadde motorstørrelsen med kvite tal på baksida av dekselet. Sitér dette innlegget Link to post
wansers2 Svart 13.April.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April.2019 Hakkannen skrev for 1 time siden: Kan du ta et bilde der du får med hele motoren og lokket på samtidig? Ser ut som den er tosylindret. Det, sammen med formen ellers, leder meg til å tro at det sannsynligvis er enten en 8/9.8hk eller en 9.9/15hk. Hadde en 8hk Tohatsu en gang, slik jeg husker den var den spinklere under motorhodet, så holder en knapp på at det er en 9,9 eller 15hk motor. Rart at lokket får plass over motoren, mistenker det har skjedd et dekalbytte en gang i tiden Edit: Det er en 9,9 eller 15hk motor. Screenshot fra Youtube. Den ser veldig Lik ut. Noen tips til å trimme den hvis det er 9.9/15? Er det plombe eller å skru på forgasseren? Noe annet? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.