Jump to content

Hvor går turen 26-28 august?


Fjord Holiday

Recommended Posts

Hei!!!

 

Nå er vi kommer til den helgen som vi har sett fram til lenge. Vi skal endelig ha en hel helg på sjøen og alene uten barna. Har tenkt oss litt rundt i Tønsberg, hvis ikke noen har noen spesielt spennende forslag å komme med. Ønsker alle en fin helg og håper at værgudene står oss bli.

Link to post
Share on other sites

Vi tygger litt på Jomfruland morgen, men meterologene har meldt liten kuling fra sørvest. Det betyr litt rusking og det kan være utsatt hvis man ikke kommer helt inn i havna siden vinden kommer rett inn jomfrulandsrenna.... Det er mulig vi kun holder oss i Langesundsfjorden i morgen og rusler mot Kragerø lørdag... Tar det litt etter været..

 

Tenkte å legge ut en liten teine også, det sies at det er mye i krabbene nå... Skal vurdere om jeg legger den midt i leia eller ei :wink:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Med de værutsikter som er for helgen, blir det nok hytta for å male male og atter male :cryin::cryin:

 

Burde vel egentlig bytte nickèt til "Flekken" :wink:

 

Var forøvrig ute en tur på sist Onsdag med båten. Velsigna stille i skjærgården. I løpet av min 4 timers tur, møtte jeg kun 2 båter i tillegg til fiskere ..... En voldsom kontrast i forhold til for et par uker siden !!

 

God tur på sjøen til alle som velger å gå ut !!

Link to post
Share on other sites

Denne helgen blir det langtur til San` Polè. 15 min. gange fra hjemmehavna. Lørdag tøffer vi til hjemmehavna for å feire bursdagen til Mørepapegøya med famile på hjemmebasen. Dersom været er ok drar vi tilbake til eksotiske San` Polè. Søndag er det fotball på Gjemeslunden. KIL trenger poeng for å klare kvalikk i år også.

 

Har innstallert TV-antenne på Astor denne uka. Litt justering gjenstår. Bruker PCen som TV-skjerm med Pinacle sin USB-tuner.

 

 

Forklaring: San`Polè = Sandspollen. Yndet uthavn for mange båtfolk i Indre Oslofjord. (red. anm.) :lol:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Denne helgen blir det langtur til San` Polè. 15 min. gange fra hjemmehavna. Lørdag tøffer vi til hjemmehavna for å feire bursdagen til Mørepapegøya med famile på hjemmebasen. Dersom været er ok drar vi tilbake til eksotiske San` Polè. Søndag er det fotball på Gjemeslunden. KIL trenger poeng for å klare kvalikk i år også.

 

Har innstallert TV-antenne på Astor denne uka. Litt justering gjenstår. Bruker PCen som TV-skjerm med Pinacle sin USB-tuner. Dette fungerer utmerket.

 

 

Forklaring: San`Polè = Sandspollen. Yndet uthavn for mange båtfolk i Indre Oslofjord. Ligger rett nord for San`Takè.

San`Takè = Sandtaket.

(red. anm.) :lol:

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Har vært et par dager i Holmestrand denne uken (VM race ) hjemme torsdag og det passa jo bra i den stormen som var i dag. Vis været er ok så blir det tilbake til storbyen fredag og blir til søndag og ser på race og alt det som følger med .

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

På slippen........... :cryin: ....og gjøre meg ferdig med påbegynnt arbeide! MEN, til uka skal torsken passe seg! :wink:

 

Bilde

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

I morgen går turen til Strømstad, med bil. Jeg sparer faktisk 10 000,- på å kjøpe 12 nye dyser hos Axelson i Strømstad framfor å handle de på VP i Norge. God betaling spør du meg for å kjøre 12 mil. Kanskje finner vi noe annet også som kan være værdt å ta med tilbake til gamlelandet?

Funker de nye dysene drar jeg muligens på Princesstreff i Tønsberg på lørdag. Vi får se?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Undertegnede, broderen, og mine to eldste børn hadde planlagt tur til stjernarøy denne helgen og... men nu sitter jeg hjemme og har eldste mann liggende syk i sengen :puke: .... jippi.... :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

Frisk sjøluft kurerer det meste - strekk en av køyene ombord i TRASS og ta ut på turen!

 

At mammen kan komme til å protestere som et villt hundyr, behøver du ikke bry deg om :wink::wink:

 

Ha en fin helg innover i Ryfylke!

Redigert av Poseidon (see edit history)

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Setter meg i bilen om noen minutter for å dra ned til båten på Hvaler.(20 mil) Regner med å farte rundt i Hvalerskjærgården i helga,en tur innom Strømstad,kanskje tar vi turen ut til Koster også. Været bestemmer. Begynner å nærme meg 60 overnattinger og omkring 700 nm. Ikke verst til å bo 20 mil fra båten. God helg!

Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten

Link to post
Share on other sites

Det er Gjeddefestival på Øyeren i helgen. Det er selvfølgelig ikke lov til å ha med fiskeutstyr :nono:

Det blir bare :drink: og ljuging :wink:

Jeg drar ut i båten nå og legger meg på svai et sted så får vi se hvor strømmen av båter drar.

Jeg må dessverre hjem i morgen da en kompis skal til alters i Oslo domkirke.

 

Ha en fortreffelig helg :flag:

Redigert av Skipet 3 (see edit history)

/per

Link to post
Share on other sites

Blir en tur fra Søgne til Kristiansand nærmere bestemt Oksø fyr i helgen har en kamerat/tidligere arbeidskolega som jobber på fyret der så vi skal tilbringe helgen sammen med de

 

været ser litt fra/til ut men pyttsann litt må en jo tåle :sailing:

 

God helg til alle sammen :cheers:

 

Bilde

Redigert av LALUNA (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Frisk sjøluft kurerer det meste  -  strekk en av køyene ombord i TRASS og ta ut på turen!

 

At mammen kan komme til å protestere som et villt hundyr, behøver du ikke bry deg om  :wink:  :wink:

 

Ha en fin helg innover i Ryfylke!

<{POST_SNAPBACK}>

Salbeltaninnen overlot vurderingen av den syke til sabeltann, men må nok la være og dra, sjuge ongar og sjuge ansatte, Er best og være standby i tilfelle krise!

Link to post
Share on other sites

Salbeltaninnen overlot vurderingen av den syke til sabeltann, men må nok la være og dra, sjuge ongar og sjuge ansatte, Er best og være standby i tilfelle krise!

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe, en lite sjøsterk kompis fra Stavanger, eier en First 38. Han sa til meg: Eg har spydd møe i den herande båden ser du...... Seilbåtfolk er rare......

Nei, helt enig, ungene har det nok best hjemme når de er syke! Dessuten er den type plager slitsomt i båt, itillegg til at det sjelden er bare en som blir plaget av dette...... God :puke: helg!

Redigert av Jon_P (see edit history)

AL-TEC

al-tec.no

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Denne helgen blir hjemmehelg! Kom idag hjem etter nesten 4 uker på svenskekysten. Så nå er det klesvaskk osv. osv. . . . Kom til Stømstad i forgårs og ble liggende en dag med sterk vind og høljeregn. Men imorges var det atter sol, så om Stockholm radio meldte WSW 8 - 12m/s, dro vi hjem. Tok turen bakom Hvaler og inn ved Strømtangen og via Hankø. Der vi måtte utpå, var det vind og sjø inn aktenom tvers, 1 - 1 1/2m.

 

Ved Kjøkøy sier plutselig fruen at det er en mann ved en trebåt som ser ut som han står og pisser i sjøen. Og hvem var det? Jo, - Walter med sjarken på land! Det ble mye roping og vinking. Skulle nok stoppet opp, men ville gjerne hjemmover før vinden og sjøen økte på for mye.

 

Så denne helgen blir vi hjemme. Men neste blir sikkert til Kommers, rødvinen og Prince Mild er innkjøpt i broderlannet.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Var utpå en tur igjen i dag. Kjørte Nøtterøy rundt, med en stopp på Nordsiden av Veierland. Det blåste bra, 7-13m., men var deilig alikevel. Imorgen er det gatefest hjemme med grilling og :cheers::drink: til noen :puke: .

Så får vi se på søndag om været blir såpass at vi kan ta en ny tur på fjorden.

Skal begynne på jobben igjenn til mandag, etter 3,5 mnd. med sykemelding og ferie, det blir nok hardt å begynne å jobbe igjen tenker jeg......

 

God helg!

 

:flag:

Båthilsen fra Fernanda.

Link to post
Share on other sites

Gutte-tur til Langevåg på Bømlo. 3 generasjoner på tur, pluggen (2.5 år), meg og fadern. Damene skal på bytur så det er en befrielse å kunne ta en tur i båten istedenfor... Det skal skje div ting der ute, men vet ikke helt hva, men det finner vi ut i morgen...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

.......Ved Kjøkøy sier plutselig fruen at det er en mann ved en trebåt som ser ut som han står og pisser i sjøen. Og hvem var det? Jo, - Walter med sjarken på land!

:blush: Må man, så må man....... :o)

 

.......Walter med sjarken på land! Det ble mye roping og vinking. Skulle nok stoppet opp, men ville gjerne hjemmover før vinden og sjøen økte på for mye.

Joda, Lars - har forståelse for at du ville videre. Vinden økte jo hele tiden og var ganske så agressivt utpå ettermiddagen.

 

 

Nå er jeg da "nesten ferdig" - (......helt ferdig blir man jo aldri, med en trebåt!) - bare å friske opp den hvite vannlinje-stripen igjen........

Bilde

 

.........og å få på plass en 2-meters lengde av fenderlist akter, på babord-siden. Lista ligger i kjelleren under press, innsausa i linolje, for å gjøre den myk.

Bilde

 

Har forresten vinket til en del baatplassen.no-båter, mens båten min har stått på slippen. Forrige helg var det hele 3 stykker som gikk forbi med baatplassen.no-Vimpel!

Redigert av Walter_S (see edit history)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Pappa: Tjenestereise UK, hjemme og skiftet skittentøyet med rent søndag kveld, mandag morgen til Alta

Mamma: Fikk skittentøyet

Guttene: hjemme, øsing av småbåten

Jenten: Avreise med Statsraaden mot Shetland søndag midt på dagen. Værmeldingene sa mye vind, det siste vi hørte var at man lå utenfor Bømlo, dekket klargjort med mye tau for skolebarn å holde i når de returnerte middagsmaten.

 

Nå venter vi bare på at mobiltelefonen er påskrudd igjen, dvs. at man har nådd Shetland.

 

Det ser ut til at de får det gamle ordspråket, "gjev vinden ville snu seg til eg ror heimatt, sa mannen, han rodde i motvind"

Laholm

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...