R.O Startet 15.April.2019 Link til dette innlegget Startet 15.April.2019 Er det noen håp om å få dette blankt, med moderat innsats...? Og hvorfor blir det slik? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 15.April.2019 Link til dette innlegget Svart 15.April.2019 Her er vel løpet kjørt, for meg ser det ut som om krommen er ødelagt. Årsaken til at dette skjer tror jeg er dårlig overflatebehandling, som igjen skyldes at en god overflatebehandling er dyr. For å få et varig og godt resultat av forkromming skal stålet først forkobres (altså påføres et lag kobber), deretter fornikles, og til slutt forkrommes. Men dette er en kostbar prosess, derfor korter de inn på et eller to av de første stegene. Resultatet er at man ikke får like god binding til overflata på stålet. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
index Svart 15.April.2019 Link til dette innlegget Svart 15.April.2019 (redigert) Dul vil aldri få det helt bra igjen, men jeg har et triks som hjelper ganske bra med liten innsats. Kjøp en pakke stålull grad 000, og en boks Owatrololje for metall. Dypp en stålulldott I Owatrolen, og poler med denne til det blir fint og blankt. Vent et kvarters tid, og poler vekk restene av oljen med en myk fille. Du vil bli overrasket over hvor mye bedre det faktisk blir. I tillegg fyller oljen porene og begrenser nye utbrudd. Owatrol behandling anbefales faktisk også på helt ny krom, for å fylle porer og hinder fremtidige rustangrep. Redigert 15.April.2019 av index (see edit history) Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
R.O Svart 16.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2019 index skrev for 20 timer siden: Dul vil aldri få det helt bra igjen, men jeg har et triks som hjelper ganske bra med liten innsats. Kjøp en pakke stålull grad 000, og en boks Owatrololje for metall. Dypp en stålulldott I Owatrolen, og poler med denne til det blir fint og blankt. Vent et kvarters tid, og poler vekk restene av oljen med en myk fille. Du vil bli overrasket over hvor mye bedre det faktisk blir. I tillegg fyller oljen porene og begrenser nye utbrudd. Owatrol behandling anbefales faktisk også på helt ny krom, for å fylle porer og hinder fremtidige rustangrep. Takk for tips, det skal jeg prøve..:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.