Solseng Startet 15.April.2019 Del på Facebook Startet 15.April.2019 Begynnte med høyttrykkspyleren og fikk tatt såpass mye av den gamle bunnsmøringen at jeg fikk lyst til å gjøre det skikkelig denne gangen. Båten er en -96 modell, så det er over 20 år med bunnstoff som skal taes. Bruker eksentersliper med 80-papir og det går greit. Blir så glatt og pent atte... Dog lurer jeg på om det virkelig er behov eller er en god idè å ta et nytt lag med epoxyprimer? Da må det pusses enda mer og nøyere, så jeg kvier meg nok litt til en slik jobb. Hva synes dere? Bare pusse det glatt og smøre nytt bunnstoff rett på? Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 15.April.2019 Del på Facebook Svart 15.April.2019 Ville lagt på epoxyprimer for å få en vanntett sperre mellom skrog og bunnstoff. Men det er bare min mening :) Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Solseng Svart 15.April.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2019 Hehe... Ja, det hadde gjort godt for nattesøvnen å vite at man hadde en 100% forsegling før båten sjøsettes. Blir fort noen småsår både her og der når man holder på. Får la det synke litt inn og pønske ut hvordan jeg kan få løftet båten opp av hengeren/finne sted med kran som kan løfte den over på paller eller noe lignende. Sitér dette innlegget Link to post
bmwmaxi Svart 15.April.2019 Del på Facebook Svart 15.April.2019 Tror jeg bare ville flekket over de verste stedene med litt epoxy sparkel. i år. Og heller tatt det når du har satt av nok tid til det, nå vil du bare prime all fuktigheten etter vask inne. Sitér dette innlegget Link to post
Solseng Svart 15.April.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2019 bmwmaxi skrev 9 minutter siden: Tror jeg bare ville flekket over de verste stedene med litt epoxy sparkel. i år. Og heller tatt det når du har satt av nok tid til det, nå vil du bare prime all fuktigheten etter vask inne. Tenker du da på sår som går gjennom gelcoat og inn i glassfiberen med tanke på fuktighet, eller at fuktigheten trekker inn i gelcoaten som sikkert blir eksponert under pussing? Sitér dette innlegget Link to post
Heiaas Svart 15.April.2019 Del på Facebook Svart 15.April.2019 Har gjort det samme på min Draco 87 modell. Skrapte først av allt bunnstoff, pusset så med 180 papir. Etterpå rullet jeg på sealer fra biltema før jeg tar på nytt bunnstoff i morgen. https://www.biltema.no/batutstyr/batpleie/batmaling/grunnmaling/sealer-primer-for-tre-og-metall-2000017671 Sitér dette innlegget Link to post
Bestefar Svart 15.April.2019 Del på Facebook Svart 15.April.2019 Jeg har alltid brukt 3 strøk Antipest og har aldri hatt problemer med vaangjennomtregning i gelcoat. Antipest Sitér dette innlegget Link to post
Solseng Svart 15.April.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2019 Jeg heller nok til å pusse bunnen helt ren og legge ny epoxyprimer. Men ble litt usikker på dette med fuktighet. Har bare et par småsår gjennom gelcoat, og ellers ser det greit ut. Forstår vel ikke helt problematikken med å lukke fuktighet inne (bak primer) hvis det får noen dager (eller mere til) med tørk/ikke spyling etter nedpussing. Korriger meg gjerne - tar imot tips og råd før en slik jobb påbegynnes. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.