Miller Time Startet 16.April.2019 Link til dette innlegget Startet 16.April.2019 Vi opplever en kald trekk i kabinen som kommer fra motorrommet og opp bak sofaen og skap. Spørsmålet mitt er om det er noen grunn til at dette ikke er tettet igjen fra fabrikken og om det går bra å isolere eller tette så det ikke trekker... Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 16.April.2019 Link til dette innlegget Svart 16.April.2019 Tenker meg til at det må være laget slik med tanke på eventuelle lekkasjer i motorrom, da vil væske (vann/olje)renne til kjølsvinet (som laveste punkt) og ikke ut i eventuelt interiør osv der det kan gjøre mer skade. Ofte har man jo en lensepumpe i kjølsvinet som da vil pumpe ut om du får en vannlekasje på motor. Det var det første som slo meg :) Går det ikke ann tette med noe glava osv når dere ligger i ro? Så kan det fjernes igjen når man går for motor. Båttype og bilder er fint om du vil ha mer konkrete tips :) Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Bårdp Svart 16.April.2019 Link til dette innlegget Svart 16.April.2019 Hva i all verden er det for båt du har siden den har kjølsvin? Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 16.April.2019 Link til dette innlegget Svart 16.April.2019 2 minutes ago, Bårdp said: Hva i all verden er det for båt du har siden den har kjølsvin? Regner med at du skjønte godt hva som menes med kjølsvin, så den kommentaren var vel litt unødvendig. Ikke alle som sitter med terminologien spikret i panna vet du :) Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Bølgebrus Svart 16.April.2019 Link til dette innlegget Svart 16.April.2019 Kjølsvinpolitiet.....alltid på pletten. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 16.April.2019 Link til dette innlegget Svart 16.April.2019 En ting er nå hva en kan jette seg til og noe helt annet hva som er korrekt. Så om du er klar over at du bruker feile begreper hvorfor gjør du det da? Men du kaller vel kanskje bilen din for en Ku og huset for en holme? Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 16.April.2019 Link til dette innlegget Svart 16.April.2019 7 minutes ago, Bårdp said: En ting er nå hva en kan jette seg til og noe helt annet hva som er korrekt. Så om du er klar over at du bruker feile begreper hvorfor gjør du det da? Men du kaller vel kanskje bilen din for en Ku og huset for en holme? Jeg vet godt hva ett kjølsvin er, det lærte jeg på wikipedia for 5 minutter siden. Men uten å vite det, så skjønte jeg fortsatt hva trådstarter mente. Og prøver hjelpe til så godt jeg kan . Bilen kaller jeg bil, hus for hus, og deg kaller jeg for kverulant :) Virker som alle de tre stemmer i alle fall. Ha en fin påske! :) Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Miller Time Svart 16.April.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2019 (redigert) «Kjølesvin» var det som kom opp som forslag fra den digitale ordboken og for en som ikke har Norsk som morsmål så valgte jeg den... Før du påpeker andres skriving så bør du kanskje se på din egen post Bårdp... Ikke bare GJETTE hvordan ord skal staves... JETTE: overnaturlig vesen i norrøn mytologi Over and out! Redigert 16.April.2019 av Miller Time (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.