Terje Startet 17.April.2019 Del på Facebook Startet 17.April.2019 Har en Mercrusier 4,2 som starter fint og med oljetrykk rundt 4 kg. Etterpå ha ligget på rundt 3000 rpm, for så å gå ned til tomgang å så opp igjen får jeg gjerne ikke mer enn rett over 2 kg. Etter å ha stoppet, ventet 15 min er den på 4 kg igjen. Ide på hva det kan være? Ja, har sjekket giver og instrument. Sitér dette innlegget Terje Nidelv 300 sport Volvo penta D6 Link to post Share on other sites More sharing options...
Cerberus Svart 17.April.2019 Del på Facebook Svart 17.April.2019 Ja vel og sjekken av sensoren ble gjort på hvilket vis? Sett inn et manometer du så får du iallefall sikre svar på kordan det egentlig ligger an Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
pipe Svart 18.April.2019 Del på Facebook Svart 18.April.2019 (redigert) BT har oljetrykkmåler verktøy så jeg ville begynt i den enden etter en telefon til ett firma som kan gamle US motorer for å høre om dette er ett kjent problem. For meg høres det mere ut som ett måler problem enn for lavt oljetrykk Redigert 18.April.2019 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
bmwmaxi Svart 18.April.2019 Del på Facebook Svart 18.April.2019 (redigert) Kommer litt an på hvilken 4,2 liter du har. Er det den tidlige VM motoren så er de kjent for slitasje på toppene/vipe akslingene som resulterte i for stor klaring og variabelt oljetrykk. Er ikke noe gammel US motor de diesel motorene her. Ble senere cummins 4.2 Redigert 18.April.2019 av bmwmaxi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Terje Svart 18.April.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.April.2019 Er en 2005 modell, gått rett over 400 timer. Har byttet giver. Sitér dette innlegget Terje Nidelv 300 sport Volvo penta D6 Link to post Share on other sites More sharing options...
pipe Svart 18.April.2019 Del på Facebook Svart 18.April.2019 bmwmaxi skrev for 9 timer siden: Er ikke noe gammel US motor de diesel motorene her. Det er du helt rett i. Jeg tenkte på 4,3l liter motorer Uansett er jo forklaringen din om hvorfor TS opplever oljetrykksfall plausubel i mine ører. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Ventus Svart 18.April.2019 Del på Facebook Svart 18.April.2019 Hvis trykket ikke følger temperatur på motor og turtall så høres det ut som enten en trykkreguleringsventil som henger eller instrument som gjør det samme opp et vis. Hvis trykk er konsistent med turtall på henholdsvis kald og driftsvarm motor så vil differansen mellom de to være viskositet i olje kald vs. varm og endring i klaringer i motor forenklet sagt. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Terje Svart 18.April.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.April.2019 Ja, har også tro på trykkregulerings ventil. PS, vet ikke hvem som har endret emne tittelen . Dette har ikke noe med varm motor å gjøre. Sitér dette innlegget Terje Nidelv 300 sport Volvo penta D6 Link to post Share on other sites More sharing options...
pipe Svart 18.April.2019 Del på Facebook Svart 18.April.2019 (redigert) Terje skrev 1 time siden: Ja, har også tro på trykkregulerings ventil. PS, vet ikke hvem som har endret emne tittelen . Dette har ikke noe med varm motor å gjøre. Det er bare mod da målet er å få mest mulig forklarende overskrifter på forumet. Som regel er det bare positivt men ingen regel uten untak Redigert 18.April.2019 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Andor Svart 18.April.2019 Del på Facebook Svart 18.April.2019 (redigert) det er vel helt normalt at oljetrykket synker med gjennomvarm olje, og helt normalt at oljetrykket øker igjen når oljen for avkjølt seg, så dette er ikke noe å bry seg om, helt normalt på en motor dette, det samme skjer med motoren du har i bilen din også, bare at der ser du det ikke hvis du ikke har oljetrykksmåler, har vært borte i det meste av motorer, store som små, og det samme skjer der også, utenom skipsmaskinene med tørrsump som har fast trykk fra egne oljetanker Redigert 18.April.2019 av Andor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.