Jump to content

Simrad NSS12 EVO3; hvordan vise gjenværende drivstoff på tanken?


PerUlv

Recommended Posts

Hei, Min NSS12 EVO3 får data fra motoren, deriblandt forbruksdata. I tillegg vet den hvor mye som var på tanken etter fylling av tanken dersom jeg klikker inn "fyll alle tanker". Vet noen om det er mulig å få den til å regne ut gjenværende drivstoff på tanken basert på rapportert (kumulativt) forbruk minus full tank volum?

Dette burde kunne gi et svært godt estimat på drivstoffnivå dersom den kan huske det også når motoren er av, men jeg har ikke sett noe sted jeg kan få disse dataene utregnet kumulativt. I teorien burde den jo også huske hvor mange liter motoren har brukt totalt i løpet av livet sitt gitt at begge var nye ved oppsett... Ideer?

Redigert av PerUlv (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har erfaring med den. Sammen med lowrance hds gen2 plotter og en etec fra 2015 (300hk). Avviket kom strengt tatt fra om jeg hadde fylt helt opp i påfyllibgsstussen eller bare "full tank".

Krever bare at man er litt strukturert å tanke opp plotter, når man fyller båten. Det var aldri et problem for min del, tar 2 sekunder å legge inn.

 

Andre gevinster er presentasjon av gjenværende rekkevidde, basert på nåværende forbruk, forbrukt bensin på turen / sesongen / totalt, takler opptil 4 motorer.

 

Men hovedpoenget er at man vet hvor mye bensin som man har. Har ikke dette på nåværende båt.  Denne, sammen med elektronisk gir/gass er det jeg savner mest :)

 

Superenkel installasjon. Bare å koble på nettverket og så er du igang.

Christian Rikardson

Hjemmesiden min

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...